Onsdag 24 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Billigt grafikkort

Billigt grafikkort

Hej.
Är en tämligen oengagerad datoranvändare som behöver hjälp med grafikkort. Fick, när jag skulle installera ett nytt pc-spel åt min son, beskedet att det inte var tillräckligt med kräm i grafikkortet. Spelets kravspecifikation lyder ungefär: "PCI/AGP, 32MB Direct3D, nVidia GeForce 2 eller senare, ATI Radeon eller senare, eller Matrox Parhelia". Kunde lika gärna stå på arameiska för min del, men vill inte lägga en krona mer än nödvändigt. Någon som kan hjälpa?
Antal svar på detta inlägg: 11
Sidor: 1 2 Nästa »

Hej emil jag har ett grafik kort som jag inte har andvänt mycket intreserad?
emil typ 200-300kr för ett grafikkort med de där specarna. kanske under 100kr om det är begagnat. Men sen måste du veta om din dator har AGP eller PCI så du köper rätt. Vet inte om det säljs några PCI kort länge men det lär du märka.
Svar till mrTACO:
Beror ju helt och hållet på vad det är och vad du vill ha. Är inte beredd att ge mer än ett par hundra inkl. frakt.
Annons
Hej emil det är ett radeon 9200 300kr
här är ett nytt radeon 9250 för 369 kr
http://www.webhallen.com/prod.php?id=22526
Till Hans: 250 pix inklusive frakt, är jag beredd att sträcka mig till. Allt över det, så är det uppenbart bättre ekonomi i att köpa ett nytt kort med garanti och högre prestanda (tack, Rob!). Då har jag även förutsatt att kortet är på 128MB, stämmer det?
jepp kortet har 128mb
Glöm inte att spelen behöver mer power än vad dom skriver det är ett minum krav och det kan hacka spelet.
Det är ok 250+frakt(emil
Nja, vad jag skrev var 250 inklusive frakt, d.v.s. allt som allt. Gör gärna affär med dig om du är med på den dealen, men hör av dig snart i så fall, för jag har erbjudits ett Geforce 4 för 150:- som jag annars tänker ta.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem