Torsdag 18 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Hitta templates-skola

Hitta templates-skola

Vet någon nån sida om templates och hur de funkar?
Gäller ju helst för dreamweaver, men allt är intressant. Gärna 1-2-3 basic sida... tutorials osv

Mvh lb
Antal svar på detta inlägg: 19
Sidor: «1 2

Per-Ask: Jag har använt Google nån gång i tiden förut. Men med tanke på att det finns ett enorm utbud så är det ju bättre att fråga om nån hade tips på nån sida som de vet är bra. Att söka och klistra in länkar är ju inte särskilt svårt.
Har något ett konkret tips, av egen erfarenhet så sätt in det annars låt inlägget vara!!!
Mvh
lb : att klistra in länken till källan är bättre än inget.
och följer den praxis vi skall ha på forumet.

och räcker inte de du får, så be om bättre förslag.
men räkna inte med att vi vet exakt hur du vill ha det.

Angående att söka och klistra så , är det ju en form av selektering
också. och behöver inte vara fel.

du har ju redan där ett par ögon till som hjälper dig att leta.
har du sen tålamod så kommer det säker in användare som
har egen erfarenhet av ditt problem. och kan ge tips.

lycka till

mvh // göcke
Hej!

Nja..att hitta GRATIS skolor som lär ut sånt på nätet är hopplöst nästan!

Jag råder dig at gå en kurs där du lär dig ordentligt istället!

LYCKA TILL!
Annons
Tack Christian kollar in det
lb måste faktiskt hålla med bubben lär dig ordentligt från grunden istället för att använda program som dreamweaver. Du kommer ha så mycket mer nytta av det. När du vet hur det funkar bakom istället för peka och infoga.
Och när du vet det kan du skapa dina egne templatse som inte är deroende av Dreamweaver eller liknande program.
Jag håller helt med, men det gör inte en hemsida bättre, jag lär mig mer visst men man kan ju inte allt aktivt ändå, och man kommer till en punkt där man ställer en fråga, som man inte vet.
Jag kan knacka kod redan och har gjort flera hemsidor. Däremot vet jag även om att templates gör hela världen när man ska uppdatera sedan de sidor man har. jag har haft små enkla men snygga sidor
nu vill jag kolla in det här med templates och känner att jag inte har koll på var jag kan hitta info om det.
Googles sidor har jag kollat igen känns det som, och efterlyste därför tips på andra sidor, som jag tidigare kanske tom förkastat.
Det verkar ju bra det här med templates...

göcke smådel får man inte kopiera andra källor..
ännu ett obegripligt inlägg från dig Gösta/gosta
Man kan säga att med templates menar man att dela upp en sida i flera delar för att göra det lätt att uppdatera/ändra.

Exempelvis är det väldigt vanligt att man delar upp html-kroppen i tre delar. Huvud mitt samt botten.

I huvud lägger du <html><head></head><body>

I mitt lägger du sidans innehåll/text.

I botten lägger du samt andra taggar som kan vara bra att ha.

Att bygga upp en sida med flera olika delar är att rekomendera. För att göra en template rekomenderar jag att du använder dig av ett serverbaserat scriptspråk så som PHP eller ASP.
Ta gärna en titt på den här sidan för mer info om jsut det jag pratar om.

http://www.phpportalen.net/viewtopic.php?t=11000&highlight=templates


Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem