Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Hotmail-problem

Hotmail-problem

Jag har använt Hotmail i alla år men nu plötsligt är mitt konto låst och jag kommer inte in längre.

Jag har försökt att återställa lösenordet enligt de instruktioner som dyker upp på skärmen efter två eller tre misslyckade inloggningsförsök. Man ska skriva in ca 6st bokstäver och siffror bland en massa andra krumelurer. Sedan kommer det upp en sida där man ska markera alternativet - skicka instruktioner till min alternativa e-mail-adress.

Nu har jag försökt detta i fyra dagar men inget händer. Första dagarna fick jag två mail med instruktioner hur jag skulle återställa lösenordet, men det fungerade inte.

Jag har skickat svar på de mail jag fick och påpekat att jag fortfarande inte kommer in men de svarar inte alls längre.

Det finns inget telefon-nr till Hotmail-support. Jag har ringt till MSN-support men de säger bara att det inte går att ringa till Hotmail-support. Enda alternativet är att maila till dem. Men som sagt det fungerar inte.

Är det någon som har råkat ut för något liknande och som har ett förslag till lösning ???

Är enda alternativet att helt och för alltid sluta använda Hotmail ?
Hur ska jag då komma åt allt som jag har sparat i olika mappar där ?
Antal svar på detta inlägg: 20
Sidor: 1 2 Nästa »

Låter inte roligt.
Skaffa dig omgående ett alternativ konto.
Hur skall man annars kunna maila tillbaka!!!
Föreslår GMail hos Google.
Håller tummarna på att det ordnar sig.
Tre försökt måste man vänta 30-45 minuter
öppnar konto
Jag hade en Hotmail-adress som tydligen var attraktiv.
Hade ett alltför enkelt lösenord - någon smarting knäckte mitt lösenord - gick in på mitt Hotmailkonto och ändrade lösenordet.
Whooippp - sen kom inte jag in. Fick skaffa en ny Hotmail-adress.
Kan det vara nåt liknande som du har råkat ut för ?
Annons
Håller med Lasp.
Skaffa Gmail - det är suveränt
Har prövat att söka G-mail men det verkar bara gälla USA. Man ska lämna ett mobilnummer men den godkänner inte mitt Comviq-ab.Nån som vet?
uffe menar du att du inte hittar G-mail konton?det går inte än så länge att beställa sej ett konto,utan man måste bjudas in av någon som redan har fått ett av nån,jag råkar ha ett 50-tal g-mail konton att erbjuda åt dom jag vill,om jag visste din e-mail address kunde jag ge dej ett,sen kan du efter ett tag få ett antal att ge bort osv.
Hej Svanen ! ... Det skulle inte förvåna mig om det är något liknande som jag har räkat ut för.... Visserligen hade jag ett lösenord med högsta säkerhet men ändå.... En skum sak var att dagarna före jag blev helt utlåst så började hjälpfilerna dyka upp men norsk text i stället för svenska.

Sedan när jag höll på i flera dagar och försökte skicka mail till MSN Hotmail Support ( för man kan inte ringa till dem ) ( åtminstone har inte
jag något telefonnummer ) fick jag tillslut ett svarsmail från MSN.... Jag försökte med de olika förslag till återställning som föreslogs, men det hjälpte inte.... Jag är fortfarande efter 10 dagar utlåst.

Dessutom kom det ett skumt mail där avsändaren såg ut att vara någon från MSN Support, men,men det skumma var att texten var på norska och jag kunde knappt förstå vad det stog.... Jag blev genast misstänksam och deletade mailet.... Nog är det märkligt att norsk text plötsligt skulle dyka upp i mitt Hotmailsammanhang nu när jag har blivit utlåst från kontot.
Kan det vara så att även mitt konto har blivit kapat ?
Den som lever får kanske se.

Jag fortsätter att skicka mail till Hotmail Support men det tar uppenbarligen åtskilliga dagar innan man får ett svar från dem så jag fortsätter att maila och hålla tummarna.... För jag vill gärna få tillgång till alla sparade mail som jag har i olika mappar hos dem.

Jag har som tur är ett annat mailkonto hos en annan leverantör också annars vore jag ju totalt bortkopplad.
Så ett tips till andra mailanvändare är att ni skaffar er minst ett ytterligare mailkonto, hos samma eller hos någon annan leverantör.
--------------------------------------------------------------
-----
Päjve päjve Moski ! ... Heter det så på tornedalska ?.. För visst är du också där uppifrån ?...Själv kommer jag också ursprungligen från öfvre norrland.
Jag skulle gärna vilja ha ett g-mail konto så om du kan maila ett till min mailadress så är den = anders.esseen@spray.se
Jag håller tummarna även i detta fall.
hyvä päivä axe jo jag bor i Gällivare,eller norr om. 7 mil söder öm Kiruna.ok G-mail kontot kommer,sen kommer även du få ett antal att dela ut,först 10st sen 50.lycka till med G-mail den är super
Nu har jag äntilgen efter 12 dagars kämpande lyckats komma in på mitt Hotmail Plus konto igen.
Jag förstår fortfarande inte vad som var orsaken till att jag blivit utelåst och inte kunde komma in. . Men tillslut efter att ha mailat minst 8 ggr. till Hotmail Support från mitt andra e-mailkonto hos Spray och fått 4 st olika svar som inte hjälpte har jag nu efter att ha fått ett telefonnr. till MSN Support lyckats komma in igen.
Det visade sig då att det fanns 4 st mail från Hotmail med anvisningar om hur jag skulle kunna komma in där igen. . Men vad hjälpte det, att skicka mail till ett konto där jag inte kunde komma in och läsa dem ? . .
Det är uppenbarligen viktigt att man på sitt Hotmail-konto registrerar sin alternativa e-mailadress.
För mailen skickas ut automatiskt, så det hjälper inte att man mailar in en alternativ adress till Hotmail när man väl blivit utelåst. . Visserligen fick jag svars-mail från Hotmail Support men anvisningarna där hjälpte inte. . Utan förmodligen måste man ha en alternativ adress hos Hotmail.
Någon som vet en mailadress till supporten där dom verkligen svarar???
jag har fått mitt konto avstängt nu. Så jag får använda tjejens..

Vore tacksam för svar

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem