Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Hårddisktyp i DVD-recorders??

Hårddisktyp i DVD-recorders??

Jag undrar kort vad det är för hårddiskar som sitter i inspelningsbara dvd-spelare. Är det IDE-anslutning och i så fall vilket filsystem är det? Kan man skruva ur den och sätta den i datorn om det är något man vill föra över dit...
Det borde finnas nätverksanslutning på de där prylarna...
Antal svar på detta inlägg: 5
vanligt vis brukar det väl vara vanliga 3.5 ide hårddiskar har jag fått för mig. Sen fil system är säkert FAT32 eller nått eller kasnke något helt super mysko men jag tror inte att varje tillverkare skulle utveckla sitt eget filsystem för det skulle nog bli en kostsam historia.

Och är du ute efter saker med nätverksanslutning på kolla på grejerna från danska KISS. mycket intressant är sugen på deras KISS Mediamate när den kommer med HDMI kontakt i sverige nu nån gång i november eller deras DP-608. De kanske är intressanta och de klarar alla versioner av DivX och även wmv och Xvid mums..:) (ja massa andra format åxå men orkar inte radda upp alla.
Andreas det är inte fat dem hårddiskarna är.. det heter TMF
ide hårddisk går inte ändra något om man har rätta program..

ROB du har fel jag har mixat min
gozta enda jag hittar är att TMF är ett filformat och inte ett filsystem och att TiVo aparater kör med ett filsystem som heter MFS. Mycket möjligt att även DVD HDD kör med MFS åxå.
Jag har ingen aning men DVD recorders kanske kör det med. Annars får gösta gärna skicka en länk eller nånting på en how to hur man kommer åt datan på en DVD recorder.
Annons
filsystemen är mer knutna till vilket os som används
TiVo använder ju mac filsystem men kör linux.
i dvd recorders kör de säkert åxå linux polarn tippa på ext2 eller ext3 men det finns ju många men det är säkert nått sånt.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem