Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Brandvägg

Brandvägg

Hejsan.
Har en undran.
Jag har fått bredband nu äntligen, Telia adsl.
Det jag undrar över är om XP:s brandvägg räcker eller om Telias brandvägg som följer med är bättre.
Jag har ingen aning om sådant.

ha det gott
Åsa
Antal svar på detta inlägg: 25
Sidor: 1 2 3 Nästa »

För en gratis brandvägg, så är Sygate Personal Firewall en mkt bra sådan. Väldigt nöjd med den och inte nåra som hellst svårigheter att förstå programmet. Om du samtidigt vill ha antivirus som är gratis så är Avast verkligen att rekomendera!
Det är bäst att du installerar en brandvägg illa kvickt, för windows brandväggen är dålig och det finns så mycket som kan skada din dator på nätet. När du installerat en brandvägg så glöm inte att stänga av winsows-brandväggen innan. Annars kan det bli kaka på kaka
Har tagit hen SPF nu, hittar inte var man stänger brandväggen i windows, har varit där förut men kan inte hitta dit nu :(
Har du en ledtråd? *S*
Åsa: Du går in i Kontrollpanelen och klickar på Windows-brandväggen och väljer av. :)
Annons
START:CONTROLPANEL:SECURITYCENTER:manage securitysettings for;WINDOWS FIREWALL.OFF.lycka till.
*skäms*...tack så mycket!
Tycker det är väldigt nervigt med brandväggen.
Måste väl vara proffs för att förstå :)
Finns ingen på Svenska?

Tack i alla fall.
Åsa:
Det antivirus/brandvägg som följer med i Telias abonnemang (F-Secure) är ett bra program. Telia skulle aldrig våga erbjuda ett dåligt sådant! Jag har kört med F-Secure i över 1 år nu, och den har tagit det som den ska ta. Du kan känna dig lugn med Telias antivirus/brandvägg, och som är mycket bättre än gratisprogrammen.
Surfa lugnt
... dessutom är F-Secure på svenska
Hej Zacko.
Tack så jättemycket för dom goda råden.
Då ska jag installera Telias både brandvägg och F-Secure.
Ha det så gott

Åsa
Zacko snack att F-secure skulle vara bättre än sygate,sygate kan ju ochså köpas och skulle nog tro att dom är lika säkra eller tom bättre än telias brandväggar,Åsa du behöver ju inte föra nå dialog med brandväggen,så spelar roll om den är på svenska eller engelska.men du gör ju som du vill,lycka till med vilket som
moski:
Vad jag pratade om var "gratisprogrammen". Sygate Pro är givetvis bättre än den fria. Telia har ju valt F-Secure (genom många tester) för att den håller en hög klass. Jag tror inte att Telia skulle våga rekommendera ett antivirusprogram som inte håller måttet. Då skulle de bli nedringda.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem