Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Brandvägg

Brandvägg

Hejsan.
Har en undran.
Jag har fått bredband nu äntligen, Telia adsl.
Det jag undrar över är om XP:s brandvägg räcker eller om Telias brandvägg som följer med är bättre.
Jag har ingen aning om sådant.

ha det gott
Åsa
Antal svar på detta inlägg: 25
Sidor: «1 2 3

Åsa win 32 agent är en sk PE EXE file som kan ladda ner filer från internet utan att man vet om det,och väl inne i datorn döper den om sej bla till "aclayer.dll" men har F-secure reagerat på att den finns så är det nog säkert så att den är omhändertagen, men gå gärna in på Start-sök- alla filer och mappar och skriv aclayer.dll och se om den råkar finnas i systemet,vilket verkar osannolikt,men gör det ändå..lycka till
Åsa jag hittade denna information ang win 32 agent på F-secures hemsida, verkar vara ett falskt alarm och behövde inte tas på allvar http://www.f-secure.com/v-descs/agent_vj.shtml
@moski: Säg inte det, för på sidan står det:
This false alarm was fixed in database update 2005-09-22_05 that was published in 15:50 GMT 22nd of September 2005.
I dag är det ju 19: e oktober och detta åtgärdades 22: a september, så det verkar ju inte så troligt att det rör sig om ett "false positive".
Annons
jaha,ok men vart man än läser så har det inte uppdaterats till nå allvarligt hot, visserligen är det bara att ta bort den ändå,men det verkar inte så lätt enligt vad jag läst,och som jag sa tidigare så byter den namn och heter bla "aclayer.dll" hittade ett till uttalande om denna trojan http://www.dc.ltu.se/index.php?action=viewNews&newsId=1209 så jag skulle inte ägna den nå större jobb.
Arthur Dent : Tack det var exakt det jag behövde läsa för att bli lugn
Jag läste och letade runt där inne hos F-Secure men hittade inte det du hittade :) Börjar förstå varför min familj kallar mej blindstyre *S*

Moski: Du förklarar bra...som till en 3 åring...det behövs när det gäller mej.

Tack igen för att ni finns.
Nu kan jag sova lugnt.

Åsa

Sida:
« 1 2 3


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem