Torsdag 18 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Inloggning i XP

Inloggning i XP

Hallå.
Någon som kommer ihåg hur man ska göra för att slippa att helt logga in när man startar datorn. Jag har ett par olika datorer hemma och på den ena behöver jag inte logga in alls och på den andra måste jag klicka på någon användarprofil för att komma vidare.
Jag vet att jag har kunnat det här och förmodligen är det elementärt enkelt, men va f-n, jag kommer inte på hur.
Antal svar på detta inlägg: 17
Sidor: «1 2

Kontrollpanel.....användarkonto....inloggningsalternativ.....där kan du välja om du vill ha välkomstbild eller inte
Det finns ett ännu bättre sätt att arrangera dina inloggningar än de som finns i kontrollpanelen!
gå till Start --> Kör.
Där skriver du "control userpasswords2" utan citations tecken.
du kommer att få upp en ruta med alla användare på datorn, du kan återställa Administratörs lösenordet, välja om användarnamn eller lösenord måste anges för inloggning, ange olika användartyper (inte bara de som finn i kontrollpanelen), lägga till och ta bort användare.
Kort och gott allt du behöver!!!!

mvh
Christian
PERASK
Ta bort alla lösen hemma och avktvera Remote Desktop om du har pro.

varför skall man har lösen hemma?
Annons
Gösta
Jag har inga lösen.
Sven:
Då fick jag ändå lov att klicka på en inloggningsruta. Alltså hjälpte inte det
PerAsk

Gå bara in i Kontrollpanelen/Användarkonton Klicka på ditt konto och välj att du vill ändra ditt lösenord, skriv in ditt gamla och sen tror jag det hoppar ner till där du ska skriva in ditt nya lösen och då slår du bara "enter" sen är dina problem ur världen.

Ialla fall funkar detta på min PC, har XP pro.
Gösta.. "varför skall man har lösen hemma?"

Varför skall man ha lås hemma? Varför skall man ha larm hemma?

Givetvis bör man ha en stark säkerhetspolicy även i sin IT-miljö hemma.

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem