Tisdag 16 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Filter för internet

Filter för internet

Hej,

Har någon nåt tips om bra internetfilter, vill begränsa tillgången till "dåliga" sidor för mina barn - har testat några amerikanska produkter men dom suger.....
Antal svar på detta inlägg: 10
bäst i test!!!!

norton antivirus kan blockera obehagliga sidor!
har det själv och fungerar väldigt bra!

det står bara: this webbsite is blocked// ((...))
och vad sidan innehåller.

mvh/*miss nörton, ont i viruset*
Jag kör ett svenskt filter som funkar perfekt - www.contentanalyzer.com

enkelt att använda och jag har fortfarande inte hittat nån sida den misslyckas med !

mvh/swede
Hallå Cool.
Kör ZoneAlarm med "nätfilter" fungerar utmärkt testat när jag har installerat på vänners datorer, de brukar ringa på kvällen och undra va f*n jag har installerat då de inte "kommer ut på nätet" Fungerar perfekt!!!!!!! Innehåller även antivirus brandvägg & spamskydd.

MVH Noflo
Annons
Testade Content Analyzer (www.contentanalyzer.com) och den spärrar som det ska verkligt positivt är att den släpper igenom ALLA bra sidor ! (vilket andra filter jag testat haft problem med)

Håller med swede att det är lättanvänt, så Cool - ta och testa detta filter du blir säkert nöjd.

//Runar
Mycket bra filter : www.contentanalyzer.com - installerade efter tips i denna tråd och det är det klart bästa jag testat !

//R.
Jag hoppas att barnen inte sitter ensamma framför datorn, med föräldrar som förlitar sig på att ett filter ska skydda dem. Det lurar pedofiler och sjuka människor även på communities som Lunarstorm och Kamrat, eller i synnerlighet på sådana communities.

Försök ha lite koll på vad barnen gör på nätet, vilka de chattar med på msn o.s.v. Ungarna kanske hatar en för att man lägger sig i, men det kanske det är värt för att veta att ens barn är säkert?
Håller med "Wicked" att det framförallt handlar om uppfostran - men jag är övertygad om att det ändå krävs att ansvarsfulla föräldrar ser till att vissa sidor på internet inte kan nås alltför enkelt.

//Sw
Man vill ju........


...kunna se lite schysst muff så nåt filter blir det inte för mej.


//Ken66
Testade det här contentanalyzer och det funkar ju även på andra språk.......använder tydligen ett neuralt nät för att avgöra om sidorna är bra eller inte.

Klockrent köp !

//Pstopper !
testade netnanny men det var riktigt krångligt och funkade inge bra.

//Hå.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem