Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Sirener

Sirener

Hej

På senare tid har min dator börjat att låta som en polis siren när jag startar den, den kommer inget vart utan fortsätter att tjuta tills jag startar om skiten, har någon en anning om varför detta sker?, jag mistänker att det är någon hårdvara som kajkar. PC är nyformaterad och klar (det var bland annat på grund av denna orsak som jag formaterade datron, samt att datorn helt böjade få utspel, troligtvis pga nero 7 som jag hade förisso installerat olagligt - men gjorde det för att testa det och nu har jag den lagligt.) Hur som helst felen började också kort efter att jag installerade min brännare NEC ND-3540A, men då hade jag installerat nero samtidigt - så vem vet Hoppas någon har förstått min långa text här. Är det Nätaggregat som inte startat direkt eller ????????? -

Tack för hjälpen
Antal svar på detta inlägg: 5
Låter som maskinfel när du har ett tjutande ljud, prova att koppla ur brännaren och testa då.
Är brännaren rätt inställd master /slave ?.
sam, har du gjord olagligt, är det säker kommer ljud ifrån datorn?

Någon har ändra din bruk
Sam:
Har du kollat CPU-fläkten?
Annons
Nej du behöver inte vara orolig alls för att det skulle hänga ihop med en piratkopia på programvara!

Det brukar låta så när en fläkt inte kyler ordentligt. Så om din CPU fläkt snurrar för sakta så varnar den för att moderkortet tror att den stannat fast den bara snurrar under lägsta RPM eftersom den inte behöver kyla mer när datorn varit avstängd. Och att du säger att det tystnar när du startar om tyder på det ännu mer.
Hej Sam. Håller med Rob säkert en fläkt som håller på å ge sig.
Att det skulle va relaterat till mjukvara, e bara bull...Kan juh vara så någon av dina fläktar e fulla me damm oxå...ibland behöver man rengöra sånt...men det vet du säkert.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem