Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Drivrutin till Nvidia kort?

Drivrutin till Nvidia kort?

Hej,
Jag började spela Call of duty 2 på min dator men spelet verkar en aning segt. Jag tror att jag behöver ett par nya drivrutiner för grafikkottet. Jag tror inte att min dator är för dålig. Jag har Nvidia 6600 256mb, 1gb i ram och amd 64 3000+. Har kollat på nvidias hemsida men har inte riktigt hittat någon drivrutin. Drivrutinen är från 2005-02-24 och versionen är 7.1.8.4.
Går det att ladda ner någon ny drivrutin? eller finns det något annat tips?

Väldigt tacksam för hjälp
Antal svar på detta inlägg: 10
Jag brukar kolla i enhetshanteraren på grafkkortet m.m och därifrån uppdatera drivisar. kan ju funka.
jo, jag testade det men det funkade ej. Den kunde inte hitta någon nyare en den som fanns. Men då söker den bara i datorn och inte på internet :(
Är du säker på det, har för mej att jag hittade nya driv. till grafiken på det sättet.
Annons
prova med.....
http://www.nvidia.co.uk/object/winxp_2k_81.85_uk.html
Du skämtar va när du säger att du inte hitta drivrutiner på Nvidias sida? Står ju direkt i menyn "Download Drivers" Sen bara o klicka sig vidare och de senaste där är 81.85 och släpptes 20e oktober.
Men om det går segt kan det nog bero på att Grafikkortet hör till mellan segmentet i 6xxx serien så det är ju inte extrem prestanda (har ett 6600 själv) Kanske det helt enkelt är så att du kör med för höga grafik inställningar.
Rob: om man uppdaterar via enhetshanteraren, söker den på nätet då eller i burken ?.

Benny skulle du välja att den ska söka på nätet så söker den endast på windows update vad jag vet och de har inga nvidia drivisar. Det du ska göra är att ladda ned den senaste från Nvidias sida och installera den det är en exe fil. Länken Farbror skicka in är till de senaste, välj International där.
Själv kör jag med 77.72 och de funkar bra för mig bara min hårdvara nu som är flaskhalsen när det går segt i spel.
Ok, då har vi redd ut begreppen lite, har själv inte nvidia utan jag kör med ATI Radeon 9550 se.
Tack, jag testade den drivrutinen och spelen funkade utmärkt tills man skulle spela upp sina filmer alla hänger säger och man får "blå skärm" spelar ingen roll på mediaspelare (vlc, wmp, powerdvd m..m) Någon idE?
så det var bara att byta till det gamla ...

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem