Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Outlook-Norton-Eudora - usch - fy

Outlook-Norton-Eudora - usch - fy

Jag får ofta stopp i Outlook för mina inmail. Ut går som på räls.Har Norton Internet Security som brandvägg. Inget fel hos ISP'n. Kan hämta hem mailen om jag öppnar friversionen av Eudora som jag enbart använder för detta ändamål. Microsoft säger avinstallera Norton
och använd enbart brandväggen som finns i Windows. Symantech säger ta bort scanningen av e-mailen så kanske det går bättre. Nix det gör det inte! Jag tycker att det känns tryggt att ha Norton och varför i herrans namn kan mailen komma in via Eudora med Norton på och inte via Outlook.
Nu sitter datormakarna där och skyller på varandras programvaror och där sitter jag som åsnan mellan två hötappar.
Är det möjligen nån på detta eminenta forum som har nåt bra
förslag?
Antal svar på detta inlägg: 8
Låter som om du har ställt om något i Outlook
är det outlook eller outlook-express du menar
Både Microsoft Outlook och Norton Internet Security är skit. Du kan räkna med att det kommer forsätta att strula oavsett vad du gör.

Lustigt att man aldrig får sånna här problem i opensource ...


RED:
Sådana här svar kan vi undanbe oss. det hjälper ingen
som står med ett problem.
Det är Outlook som strular.
Outlook tuggar och tugga och plockar in de mail som går i flera
omgångar tills det tar tvärstopp och felmeddelandet säger att
servern tagit time out!
Jag skyllde först på ISP'n men så var det ju inte eftersom dom rådde mig att hämta hem Eudora och det funkar där. Oftast ett mail utan avsändare som sabbar allt - det kan jag ju se i Eudora.
Annons
avinstallera office paket helt.
och norton.

försökt installera office gör avacerad setup lägg till allt
prova sen om det har löst sig.

RED: raderade rader
missnöjet skall anmälas till ANMÄL INLÄGG istället.
Outlook och Outlook Express är lika konstiga som internet explorer med säkerhetshål, Norton har hög säkerhet men jag vet inte hur du ska konfigurera det vilket deras support ska veta och ska hjälpa dig med, är ju inte gratis precis.

Instämmer med ovan talare om att det finns underbara alternatic i open source, inte bara alternativ, utan man får till och med bättre grejjer i open source i de flesta fall.

Så byt webläsare till Firefox och E-mailprogramvara till Thunderbird så ska du se att mailen är som de ska och webben med för den delen.

Men hur de fungerar med norton vet jag ju då inte eftersom jag kör med hårdvarubrandvägg via en linuxburk och iptables, är väl enklare att sätta en router än att köra en extra burk med linux dock, men då får su allt säkert och trevligt i alla fall.

Supporten på Norton ska vet i vilket fall, du måste kräva din rättighet som kund, de ska veta vad du ska göra, och vad microsoft bekräftar så vill de självklart inte att du ska använda annat än deras, men se hur det gick när os win98 presenterades av Bill Gates, det krashade...
kan säga att Nis inte vart problem...hittils . Men nu så kan ja säga att outlook...e lite mindre värd för å kallas...mailprogg...beror på att ms e lite tröga....hur som helst så tacka Bill....för att os finns överhuvudtaget....the man who made it big!!!....Thorvald var senare....och? Å Ja har linux...gillar d skarpt
Jag kör ett nätverk med totalt 5 datorer i nätverk. Jag har dessutom varit nätverkstekniker på TV4, och det enda jag kan säga är att jag inte haft några problem med virus...

först ligger en router med inbyggd brandvägg. Sedan kör jag Mcafee Internet Security Suite, eposten hämtar jag med Thunderbird. Måste säga att ingen av datorerna i mitt nätverk är infekterat, och jag har varit så gott som virusfri sedan jag satte upp mitt nätverk.

Har kört med NIS innan, och upptäckt att jag tycker det är riktigt sunkigt. Det slöar ner maskinen, efter ett tag får man ständiga påminnelser om att "renew subscription"... efter ett tag slutar det funka, och när man skall avinstallera så går inte det heller..
Har testat Avast!, verkar helt ok och har fått bra kritik, men jag fick ett RPC error som inte löste sig hur jag än gjorde.

Mitt tips: Mcafee security suite (testade min dator på PTS:s hemsida och alla mina portar var stealthade), Thunderbird som epostklient(de flesta epostvirus är specialskrivna för Outlook och Outlook Express), En Router eller NAT som första enhet i nätverket.. vill man ha dubbla brandväggar så har det funkat med Mcafee och BlackIce utan problem.

Med fullständig övertygelse att mina åsikter kommer att förkastas som idioti, men detta har funkat för mig, samt alla jag hjälpt med datorer och virus.

regards
:Mokos:
Gösta:
Att ominstallera redan defekta program på ett system som de inte funkat på (med alla paremetrar kvar i registret), brukar nästan med 100% säkerhet aldrig funka, om det inte blir strul med avinstallationen av Norton så brukar det funka lika illa som innan...

regards
:Mokos:

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem