Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Trådlös nätverk

Trådlös nätverk

När jag installerar drivrutinerna i den nya datorn så funkar allt men när jag stänger av datorn och startar den senare så funkar inte nätverkskortet på den datorn. Om jag ominstallerar så funkar allt igen, vad kan detta bero på? Har kollat så den läser in drivrutinerna, och det gör den. Det funkar även då jag byter usb-port, då meddelas att ny maskinvara har hittats och är färdig att använda, men återgår jag till den gamla så händer inget. Det är som att den inte känner av usb-kortet.
Antal svar på detta inlägg: 4
Jag använder en antenn från SMC ihop med EZ wireless LAN monitor drivrutiner och har haft liknande problem. Problemet verkar bottna i att varken maskinvara eller drivrutiner är signerade av microsoft. Efter mkt strul har det ändå inte gått att åtgärda, utan jag får efter omstart gå igenom denna procedur.

Jag klickar på ikonen för masinvaran som ligger i aktivitetsfältet och utför "riskfri borttagning av maskinvara". Tar sedan ut antennen från USB ingången, och pluggar därefter in den. Först då "hittar" min dator maskinvaran. Sedan öppnar jag rutan som kommer upp i aktivitetsfältet som heter Wireless LAN monitor. Där väljer jag "change" och sedan, utan att ändra inställningar "submit". Då ser du att antennen söker nät och du är sedan ute på internet.

Det låter nog krångligare än vad det är, hela proceduren tar bara några sekunder. Ändå är det såklart irriterande, så om någon har en bättre lösning skulle även jag vara tacksam för hjälp.
Hej jag vet inte om detta kan hjälpa er
men kanske kan ni testa det och ge oss feedback

Stäng av varning för osignerade drivrutiner
högerklicka på
Den här datorn / Egenskaper / fliken Maskinvara / Signering av drivrutin / bocka för Ignorera.
Tack för tipset Göcke. Tyvärr gjorde det ingen skillnad här hos mig, men det var ju värt ett försök.
Annons
Wicked , det var bara ett luftskott, jag önskar dig lycka till.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem