Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Remote desktop

Remote desktop

Hej på er!

Jag kör remote desktop genom en VPN tunnel.
När jag öppnar dokument med bilder i remote desktop så laddas bilderna för att direkt efteråt ersättas med tom ruta och ett rött kryss.

Ä det någon som vet om detta är någon inställningssak eller vad det kan bero på?

//Patrik
Antal svar på detta inlägg: 5
patrik

Vilken webbsida gäller problemet, kan vara just den webbsidan som tappat länkning till bilder?
Då du ser bilder på andra webbsidor bör det varken vara inställningen för visa bilder under avancerat i IE (om det är den webbläsaren du använder), full cache eller att Java (t.ex. från Sun) saknas. har du den senaste java??
Du kan tömma din cache av temporära filer under Internet-alternativ i IE.
Ibland hjälper det vid liknande problem

du har väl inte bockat av rutan Visa bilder under Verktyg/internetalternativ/Avancerat ?

om du har Norton Internet Security installerat och aktiverat på datorn. Stäng av brandväggen om du vill visa bilderna.
det kan vara brandväggen som spökar, men det är ju en RISK
att stänga av den pga bilder.

trycker du PÅ bilden för att spara eller från Arkiv *spara som..*??
du kan spara HELA webbsidan genom att *spara som* från arkiv.

mvh//*photo is magic*
Nja, att bilderna försvinner är nog mer en inställningssak som förhindrar att onödigt mycket grafisk data behöver sändas och belasta linan.
Du får väl rota lite i inställningarna Patrik :)
Annons
Hej igen!

Har inte rört några inställningar men nu får jag inte upp mina kryss. Kanske finns det mer plats på linan nu än tidigare!?

Trevlig kväll!
för dom som inte vet vad Remote Desktop är:
lite info:

http://www.microsoft.com/windowsxp/downloads/tools/rdclientdl.mspx

u
sing Remote Desktop, this is what ya need:
sheck if you are doin it right:

http://www.microsoft.com/windowsxp/using/mobility/getstarted/enablerem
ote.mspx

priest:
det handlar om att kunna *controll* sin kontorsdator eller annan dator från hemmet eller annat håll genom internet. hämta information eller då bilder.
har man alla inställningar rätt, så funkar det bra.
och ibland kan det vara
*dom enkla inställningarna man glömmer bort bland alla dom andra komplicerade inställningarna, som gör det förvirrande när man ändrar inställningar vad gäller bilder som kan handla om helt andra inställningar o.s.v*
ha en trevlig helg.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem