Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Störfiler

Störfiler

Hej!
Har fått in några konstiga filer i min PC. När jag skall gå till Explorer kommer en fil med nummer föjt av tfil.com/passthougt. Har deletat alla cockies men problemet kvarstår. Vidare finns ett toolbar som heter bnsthoamzlg som stör. Det måste väl finnas ett program som genererar nya nummer? Har tagit bort alla med AD-6 men problemet kvarstår. Kan någon hjälpa mig?//Tomas
Antal svar på detta inlägg: 2
Jag tycker det låter som att du har fått in något program som vill ta betalt av dej utan att du vet om det, typ sex eller andra suspekta saker.
tfil.com länkas till lop.com som är en länksida till
en massa olika siter. (adhultsites) har du kollat att du inte har fått något uppringande program installerat.
om så. skall du göra delit på hela (katalogen/filen) och sedan in i registret och delita sökvägen för denna katalog eller exefil. samt som du gjorde delita alla
cookies ,men det måste du göra för hand annars så tror jag inte att du får bort allt.du måste kolla under alla internet kataloger , samt under tmp och windows samt system , de kan gömma sig på de mest konstiga ställen.
lycka till //göcke
Efter att du gjort som Göcke tipsade om ovan (bra) bör du också ladda hem och köra programmet Ad-Aware. Ad-Aware är ett program som letar efter spionprogram och andra oönskade saker som kan ha installerats i datorn. När programmet letat klart visas en varningslista över de program som kan vara hälsofarliga att ha på datorn (tex spion och reklamprogram), välj och rensa bort allt som du inte vill ha.

Ladda hem Ad-Aware från :
http://www.lavasoft.de/support/download/


Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem