Torsdag 18 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Pipande dator..hackande explorer

Pipande dator..hackande explorer

Min dator har varit konstig på sistonde....det är en äldre dator kanske 6-år gammal...med Duron processor 700mhz..gått hur bra som helst till nu.......när man startar den piper den fort.....sedan när man får upp skrivbordet o klickar på explorer så kan...en sida komma upp 50ggr...o musen lyder mig inte när jag högerklickar....har formaterat hela datorn(förlorade massor med bilder prog mm) ...lagt in xp på nytt flera gånger...hjälper inte....plockat ut minnen o satt tillbaka...lossat hårddisk o satt tillbaka...lossat processor o satt tillbaka...kan det vara batteriet på moderkortet som är slut...?dags att byta?? eller kanske nät aggregatet...?? (ibland när jag haft bråttom har jag stängt av datorn med on off knappen bak på).....
processorn??

har kommit på att när datorn knäpps på o skrivbordet kommer upp o den inte vill lyda....så trycker jag alt-ctrl-del en gång så aktivitetshanteraren kommer upp....då börjar den lyda o funka som vanligt....vad är felet??????
Antal svar på detta inlägg: 25
Sidor: 1 2 3 Nästa »

Formatera om datorn, installera operativsystemet på nytt. Tråkigt men nödvändigt ibland när skiten har skenat.
Har gjort det flera gånger...hjälper inte...piper o hänger sig ändå när man kör igång explorer...

men när jag låtit datorn jobba klart..o trycker alt.ctrl-del....så börjar den lyda o funkar att surfa med igen.....den har gått toppen alla år annars...törs inte lägga in spel o foton o grjer igen...ifall den blir sämre...
Dick, en 6år gammal dator, och du har installerar XP efter
formateringen ?
vilken model av dator har du, en noname eller en märkesdator
typ HP/Compaq/PackardBell/FujitsuSiemens osv.

Annons
Det var en billig budget dator när jag köpte den..uppgraderade moderkortet o processorn för 5-6år sedan....

moderkortet är ett Asus A7V processorn Duron 700mhz
minne 271mb....hur stor processor kan jag ha till det moderkortet förresten....ifall den är på väg att gå sönder...1.0ghz?...1.2ghz?
det är nästan billigare idag att köpa ett nytt uppgraderingspacket
med proc/moderkort/minne/nätdel osv , med stöd för usb2 och sata diskar mm

men för att återgå till ditt problem.
piper det till en gång så behöver det inte vara något allvarligt
men piper det under en längre tid så kan det vara en fläckt som
inte gillar att starta, att maskinen bär sig konstigt åt efter en formatering och nyinstallation brukar bero på att man glömmer
drivrutinerna för usb/nätverkskort/grafikkort osv om de är speciella och inte gillar XP-s egna.
Det kan inte vara batteriet på moderkortet som är slut?...vad är det som gör att det kommer upp 50 sidor av sidan jag klickar på på nätet?..o att den inte vill lyda..när jag vill högerklicka o stänga sidorna/grupperna med sidor).......lyder ju som sagt först när jag trycker alt-ctrl-del....o sedan stänger ner det (aktivitetshanteraren) igen...då kan jag högerklicka o surfa som vanligt....är det processorn som håller på o få spel?
o om jag innan jag väntar på att datorn laddat klatr o innan jag trycker trycker alt-ctrl-del....typ trycker på startknappen...kan den bara gå till väntläge....eller starta om...tröstlöst...har kört virusprog.....kört chdsk....formaterat flera ggr....tagit bort partitioner....defragmenterat..dammsugit datorn (försiktigt) som var dammig som tusan....vet inte vad jag ska göra...
bär den sig åt så här redan direkt efter en nyinstalltion
Det låter som om Du har nå´t knas på tangentbordet eller musen - om nå´n tangent på tangentbordet är nertryckt konstant kommer en rad korta pip, kan också förklara att Du får upp samma sida ett flertal gånger. Prova att byta mus och tangentbord med nån kompis...
Dick: Kom problemet vid något speciellt tillfälle? Skedde det efter någon ominstallation, när du använde datorn, när du startade den någon gång?

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem