Torsdag 18 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Ang.gårdagens:koppla ihop 2 datorer

Ang.gårdagens:koppla ihop 2 datorer

Tack för alla goda råd jag fick på min fråga. Kontaktade dataföretaget idag med stöd av era inlägg och undrade varför de inte klarade av att
montera netverkskort i min 5 år gamla dator.
De svarade att moderkortet inte accepterade närverkskortet.
De föreslog att jag kunde byta moderkort, men varnade för att
det kunde bli dyrt. Mig veterligen fanns väl många datorer med nätverkskort redan år 2000, så jag ställer mig undrande.
Kan det stämma , vad dom säger, eller är det ett nytt försök att
tjäna pengar?
Tack på förhand för goda råd!
Björn
Antal svar på detta inlägg: 13
Sidor: «1 2

Oj,,, måste nog instämma med övrig panel..
Sb Pci 128 är ett soundblaster ljudkort, som även talar om att du har Pci buss, vilket naturligtvis garanterar att du kan installera ett nätverkskort i din dator.

Att butiken påstår att du inte kan installera ett nätverkskort är bara nonsens sedan jag hittade en bild på ditt moderkort
http://www.tweakpc.de/hardware/tests/mb/asus/images/p3b-f.jpg

;r du har åtminstonde 6 Pci platser.

Ett nätverkskort kostar som max ett par hundralappar och du kan nog satsa på ett nytt, de är inte så dyra.... Jag tror vår gode vän Rob hade ett par bra länkar till billiga återförsäljare på nätet..

regards
:Mokos:
www.webhallen.se
billiga.. men även OnOff, siba och de där har billiga PCI nätverkskort för runt 100kr.
Vill bara tacka för alla goda råd. Med dessa i bakfickan fick jag inmonterat ett gratis nätverkskort och dessutom en ursäkt från
företaget.
Även en eloge till Göcke och Aniel för deras sätt at sköta sina jobb som moderatorer
V.h Björn

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem