Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Dvd-recorder med digitalmottagare?

Dvd-recorder med digitalmottagare?

Hej.
Jag skulle vilja köpa mig en Dvd-recorder men hittar inte en enda som har digitalmottagare.
Någon som vet om det finns och isåfall vilka man skall leta efter?
( Man undrar ju varför det inte verkar finnas när vi nu håller på att byta till detta system, och varför köper folk de gamla med analog mottagare som snart är värdelösa? )

Mange
Antal svar på detta inlägg: 10
Det ska finnas här kan du få ett ex:: (Philips DVD-R9000H)
Philips DVD-R9000H
"Inspelningsbar DVD spelare med 400 GB hårddisk.
Den har en inbyggd digital-TV box, lösningen för dig som ledsnat på alla boxar under TV:n.
Hårdisken på 400 GB ger utrymme att lagra upp till 650 timmar. Digital-tv boxen fungerar på de fria tv-kanalerna, dvs SVT:s alla kanaler och TV4. "
8885:-
Slår vad om att den saknar HDMI kontakt.
Annons
Jag misstänker att Mange menar en inbyggd digitalmottagare MED kortplats.
Finns det en sådan?

Jag har också tittat lite efter en sådan men herrejösses, nästan niotusen !!
Varför skall det behöva vara så dyrt, fasen en polare köpte en liten mottagare för dvb-t till sin bärbara för ca700 spänn, bara att stoppa in i USB porten.
Får väl ta o leta lite hos utländska handlare kanske, verkar trögt som f*n för svenska handlare att hänga med tydligen :(
Ett billigare alternativ är ju att köpa en digitalmottagare med inbyggd hårddisk.
Mange under av hösten har kommit nya produkter., och 12 st TV är digital.
det kommer framöver här höst nya till nästa år

Zaphod Philips DVD-R9000H utan. nu finns inte det.
men jag lovar Philips kommer bygga massa saker förre än sony, dem blir först

Om man har kabel-tv kan köra stenålder nätet.
Nu ville jag alltså ha tag i en vanlig DVD-recorder fast den skall klara att ta in de digitala marksända fria kanalerna. (Behövs alltså ingen kortläsare eller hårddisk.) Bor på landet och har vanlig egen antenn.
Finns det några sådana Mange? Tycker det är extremt dårligt utbud på den sidan iof kollar jag då efter sånna som har HDMI kontakt för att inte försämra bilden.
Hm, Mange frågar om det finns dvd recorder som klarar dvb-t och sen svarar "Rob" ovan med att fråga Mange om det finns sådana. Hur är det med läsförståelsen egentligen Rob ?
Annars så läste jag nyligen på nåt forum om en modell från Sony (kommer inte ihåg modellnumret)som klarar dvb-t, fanns dock inte i Sverige ännu.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem