Onsdag 24 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Var hittar jag ett bra webbhotell

Var hittar jag ett bra webbhotell

Har haft en hemsida på Tiscali några år. Har funkat suveränt - ingen reklam - snabb och helt gratis.
Men nu drar dom in detta i Sverige.
Har jagat runt lite på dom webbutrymmen som är gratis - men hittar inget som är riktigt bra.
www.150m.com är det bästa jag har hittat - men det går rätt så långsamt. Passagen är ju godkänd - men där har jag redan en sida.
Någon som har testat detta - och kan ge lite tips ?
Har även funderat på ett webbhotell som inte är alltför dyrt - men då vill man ju hitta ett ställe som inte lägger ned efter ett tag. Ett väletablerat hotell där man kan lita både på receptionen - rumsbetjäningen och hovmästaren
200-300 Mb space skulle räcka - FTP-access - helst även CGI-support.
Det finns ju massor av webhotell om man söker på goggle - man jag har ingen aning om vilka som är bra eller dåliga.
Om man skaffar en domän på ett webbhotell - kan man då ta med sig den om man flyttar sidan senare ?
Finns det något bra svenskt webbhottell ?
Tacksam för lite hjälp i denna fråga - av någon som har gått före och har lite erfarenhet av detta.


Antal svar på detta inlägg: 12
Sidor: 1 2 Nästa »

Hejsan.
Har kört med surftown webbhotell i snart 2 år och är mycket nöjd. 12 spänn i månaden.
Det är ett Danskt webhotell, ftp-access...ja, gå in på deras hemsa och kolla själv...
surftown.se

//Norton
Web10 är ett bra och billigt webhotell. Även detta är danskt.
9 kr i månaden kostar det.

1000 mb utrymme,
Obegränsat med epost-konton.
FTP och frontpage-access
Obegränsad trafik.

PHP, SSI, Perl & CGI eller ASP/.Net, Access, Frontpage ext, beroende på om du väljer UNIX eller Windowshotellet.

Man kan köpa till domäner löpande. Man kan ha upp till tio webbhotell i ett. Obegränsat med.e-mail ingår då till alla domäner

Detta webbhotell slår väl dom flesta med sina priser.
Dessutom så är det väldigt stabilt. Det ligger aldrig nere.

www.web10.se
Glömde säga att det även är snabbt. Jag maxar iaf min lina när jag tankar upp/ner saker. :)
Annons
Jag använder Googles G-mail på ett liknande sätt som ett vanligt webbhotell.

EZ
Electric Zombie hur gör du när du använder G-mail som sajt?
Jag skickar grejer till mig själv. Dvs avsändare och mottagare är samma.

EZ
Electric Zombie: Fast det du menar, att via mail skicka filer till sig själv blir ju mera som ett hemmasnickrat privat filarkiv.
Det går inte att bygga upp någon hemsida på detta sätt.
Beror lite också på vad man vill betala men www spacece2u com är bra!
www.space2u.com skulle det ju vara..
Electric Zombie ett webhotell är mer tänkt som något att bygga upp en sajt på inte som filarkiv. Men det finns även filarkiv där ute som man kan betala en liten slant för.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem