Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Problem med min brännare.

Problem med min brännare.

Jag har en Philips DVD8601 (Dual layer) brännare som inte kunde bränna DVD-R skivor. En kompis sa att vi skulle flasha om den till en BENQ DW1620 (Dual layer) så kunde den bränna DVD +/-R skivor. Det skulle vara ofarligt och inte skada brännaren, sa han och jag sa ok så han flashade den. Det har fungerat bra att bränna DVD +/-R. Men nu har det hänt något konstigt. När jag försöker bränna i NERO vill bränningen ibland inte starta, om den startar så vill den inte avsluta (stänga bränningen). Men när jag använder Alcohol 120% så tar det tid, den bränner men avslutar inte alltid bränningen. Har ominstalerat NERO + XP pro och även installerat den senaste firmware till BENQ DW1620 utan resultat. Har brännaren slutat fungera som den ska,
vilket innebär att jag måste köpa en ny?
Antal svar på detta inlägg: 5
Förmodligen idekablarna som strular ,testa o ha bara brännaren på en idekabel ensam,sen tycker jag du ska testa dvd decrypter som är bättre än alcohol 120% mer stabilt.Avinstallera och ha bara nero+ dvd decrypter täcker in alla brännformat.Lycka till
haha den brännaren är nog pajad,för inte kan man flasha med vilket firmware som helst.
hej jag har ett annat problem med nero 6.0..
när jag ska bränna iso.filer till en dvd skiva så fungerar det inte längre... problemet började för ca 1½ vecka sen och jag vet inte varför..
när man börjar bränningen fastnar den på 1% på lead in.
efter ett tag kommer ett meddelande uppp på loggen om att "sökning ej fullföljd" och sen kommer "Genererar DVD högkompabilitetsgränser"

bränning misslyckad...

vad ska man göra då då??
Annons
Swede01 haha firmware upgrades är aldrig ofarligt.
och så fort man gjort det så slutar garantin att gälla. Sedan om man läser instruktionerna för det som du gjort så är det inte bara o flasha om man behöver göra annat innan åxå.

Köp en ny de är inte dyra så kan du köpa en som har stöd för + och - media direkt istället.
Swed01: Läs http://club.cdfreaks.com/showthread.php?t=110931
så kanske du kan fixa det.
Lycka till /LGEN

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem