Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Nästan ruinerad på bläckpatroner

Nästan ruinerad på bläckpatroner

Nu har jag fått nog av bläckstråleskrivare.
Har haft 2 - en Epson och en Dell ( Den följde med min dator ).
Samma sak med bägge dessa. Om man inte skrev ut nåt på ett par veckor - så torkade bläcket - bara att beställa nya patroner.
Och dom är ju inte billiga.
Vill inte ha en bläckstråleskrivare till - även om jag får den gratis.
Nu har jag köpt en Lexmark E232 Laserskrivare. Ljuvligt. Inget torkande bläck där inte.
Tyvärr så skriver den ju inte ut i färg.
Har funderat lite på en färglaserskrivare.
Hur blir kvaliteten på en sådan - om man skriver ut fotografier ?
Någon som vet detta ?
Antal svar på detta inlägg: 7
Var glad att du hade en så pass bra skrivare iallafall.
Den Epson-skrivare som jag hade innan, den var man tvungen att använda konstant. Inte för patronernas skull utan för skrivarens. Bläcket kunde torka igen i skrivaren.

Efter semestern så var jag tvungen att köpa en ny skrivare när den stått stilla för länge. Den var totalförstörd :(

Nu så har jag en HP Photosmart 7660 som jag är helnöjd med. Inget krav på att köra den i tid och otid. Vare sig skrivare eller bläckpatron havererar efter en längre tids uppehåll :D
Rent generells så är det så att man måste köra bläckstråleskrivarna regelbundet. Vissa modeller är dock känsligare än andra, och i alla fall Epson var tidigare kända för att torka igen.
Jag har haft Lexmark (3 st), HP och Canon bläckstråle och av dessa så var Lexmark de som fungerat bäst. Alldrig något strul, men inte fullt så bra bildutskrifter som ex Canon.

Ang laserskrivare och bilder så kan du inte jämföra en bläckstråleutskriven bild med en från en färglaser.
Du kan få hyfsat resultat, till och med bra resultat, men dock ingen riktig fotokvalitet.
Färgaserskrivare skriver faktiskt ut riktigt bra bilder i färg. Har en HP på jobbet och den är suverän. Bra färgåtergivning och färgkasetterna räcker mycket länge. Enda nackdelen är att färgkasetterna är svindyra. Hemma har jag en HP kombiskrivare och den är också mycket bra. Har aldrig haft problem med torkat bläck. Den kan stå i veckor utan att användas och när jag väl skriver ut så är det inga problem.
Annons
HP produkter
bläckstråleskrivare
laserskrivare

enda hp som gör det bästa skrivare dem gör..
Har en HP Deskjet 710C en riktig gamling. Har inte startat eller kört den sen i midsomras men har idag skrivit ut 9 sidor som
alla var perfekta förutom den första som hade en liten extra bläckdutt på fel ställe.
Har köpt patroner via nätet således inte original och är helt nöjd.
Har en HP Deskjet 3745.. och är helnöjd.. Hade en Deskjet 690C.. och det var lite problem med att bläcket torkade... men nu kör jag bara HP:s skrivare.
En 1100 Laserjet som fungerar finfint.
Ett tips till er som går i funderingar på att köpa ny skrivare är att:

1)Gå igenom era favoritförsäljares internetsidor (Siba,elgiganten eller vad det nu kan tänkas vara) och kolla vilka skrivare som säljs, och till vilket pris. Även blocket kan vara bra att kolla.

2)Kolla upp på pricerunner.se och Kelkoo.se vad som skrivits i form av recensioner om produkten.

3)Kolla på Inkclub.se vad skrivarpatronerna kostar.

regards
:Mokos:
nu är Gösta ute och raljerar igen vad menar han med, jag citerar:
HP produkter
bläckstråleskrivare
laserskrivare

enda hp som gör det bästa skrivare dem gör..

vad då..... D E M gör ?

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem