Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Laserjet Plus ???

Laserjet Plus ???

Hej. Jättebra sida förresten, hoppas jag kan få hjälp. Jag har fått en gammal laserskrivare, nästan oanvänd och med flera nya färgpatroner och, tror jag, värmepaket så den skulle kunna räcka ett antal år och för en massa utskrifter. Problemet är att man tydligen måste installera själva typsnitten för sig och på speciella ställen om man skall använda Word t.ex. Det är en Acer och den skall tydligen vara helt kompatibel med HP LaserJet Plus.
Finns det någon som vet, eller känner någon gammal datatekniker som vet, hur man kan installera allt som behövs för att kunna köra den som fungerande skrivare och använda alla tänkbara typsnitt.
Hälsningar
Sverker
Antal svar på detta inlägg: 11
Sidor: 1 2 Nästa »

HP LaserJet 4M Plus är inte färglaser.
windows 3.11 till winxp har drivtiner
om du menar denna HP LaserJet 4M Plus

måste finnas nummer vad den heter
Näe, inget nummer. Jag pratar om en gammal laser. En av de första riktiga laserskrivarna från HP hette faktiskt bara HP LaserJet Plus och det är en sådan, eller i alla fall kompatibel med en sådan som jag har.
Sverker
sök på www.hp.se med denna frasen
"HP LaserJet Plus"
Annons
den heter HP LaserJet 4M Plus.
bara installera det finns drivtiner windows even linux
Gösta är en envis en. Svart kanske inte kallas för en färg egentligen men en slags färgpulver är det i alla fall och jag har flera, färgkasetter kanske man kan kalla dom, lika svarta allihop och det är inte en 4M, det kan jag garantera, men tack i alla fall.
Jag har också försökt söka på HP:s hemsidor men det blir inte så mycket mer hjälp än en del filer som jag dessvärre inte riktigt vet vad jag skall göra med. Jag skulle behöva få tag på en gammal tekniker som var med i laserskrivartidens begynnelse.
Jag tackar för visat intresse så länge och hoppas det dyker upp någon sådan.
/Sverker
har du bestämt dig om det är en färglaser eller en svartvit och om det är en Acer eller en Hp? Och att det inte skulle finnas någon lapp på skrivaren om vad det är för något finner jag väldigt otroligt. går det att starta den så kan du troligen skriva ut precis allting om den, vad det är för delar som krävs och vad det är för modell.
Ja, nu vet inte jag hur ni läser men i mitt första inlägg så står det att det är en Acer som är helt kompatibel med HP LaserJet Plus och inte ett ord om att det skulle vara en färglaser.
Färglaser fanns förmodligen inte på slutet av åttiotalet/början på nittiotalet när denna tillverkades. Jag kan skriva ut vanlig standardtext med den men inte några olika stilar och inte heller t.ex. stor fetstil för då blir det bara krumelurer.
Tack för intresset.
en skrivare utan typbetekning/modelnamn har jag aldrig sett.
Sverker , leta reda på det som bör finnas. eller sätt in en bild här på IS galleriet så kanske någon känner igen modelen
Jag börjar bli lite trött nu. Jag snackar om något som uppenbarligen hände långt före er tid, innan HP började sätta nummer på sina modellbeteckningar. Om man följer rådet som jag fick tidigare och går in på HP:s hemsida och söker på begreppet så finner man snart ett namn som lyder "HP LaserJet Plus Printer".
Detta namn är direkt kopierat från hemsidan. Man kan få en del filer också men jag vet, som sagt, inte hur man skall installera detta så att man får skiten att funka men nu ger jag upp. Tack i alla fall för ert engagemang.
/S
Sverker, all tillverkad elektronik har någon typ av igenkännings märkning, och det fanns förmodligen före din födelse.
den är kopplad till reservdelslista och schema mm, utan det så vet inte teknikern/reservdelsmannen i vilken serie som prylen är skapad i.

motsvarande finns på bilsidan i ram/schassie/motorblocks nummer

Installera skrivare och välj plattsen där filerna finns
eller om det är en körbar fil, kör den så installerar den filerna
förhoppningsvis självt. och skrivaren finns med i listan av möjliga skrivare att installera

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem