Torsdag 25 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Varför medelande från windows

Varför medelande från windows

hejsan på er
undrar varför jag får ett medelande om att valdiseringen misslyckades efter senaste uppdateringen
måste jag köpa ett xp-programm eller måste jag ta de xp programm jag har å vänta tills jag har råd med de
eller så måste jag sluta att annvända datorn å helt enkelt SÄLJA DATORN / PETER
Antal svar på detta inlägg: 19
Sidor: 1 2 Nästa »

Eller så gör du en "systemåterställning" det skapades en återställningspunkt som datorn var innan windows uppdaterades återställ till den tidpunkten och problemet är ur världen, sen måste du stänga av Windows Update tills du har råd att köpa en laglig kopia eller att det kommer nån crack som löser problemet.

Start/Program/Tillbehör/Systemverktyg/Systemåterstä
llning


Förhoppningsvis har du Systemåterställning aktiverat.
Det finns vägar att gå förbi det men det får de som vill veta leta reda på själv.
Andy!

varför överhuvudtaget svarade du?? - jag kan oxå saker som inte du kan och i fortsättningen kommer inte jag hjälpa dig i alla fall...*suck*
Annons
Åke....

Googla på så finner du lösningen....

Om man får upp ett sådant meddelande, eller som i mitt fall att det står följande när man skall logga på win XP

"Windows har funnit att din mjukvara inte är laglig, detta meddelande kommer att visas tills dess att ni har anskaffat en giltlig licens"

Nåt åt det hållet i alla fall.....

Detta beror ju på att win XP är installerat med en VLK licens för företag, som nu har blivit stoppad pga dess stora spridning.

Bästa sättet att komma tillrätta med problemet är att starta med CD´n i driven, välja att starta från CD rom.

Sedan så väljer du "ny installation", och inte R som är ett verktyg för att felsöka och reparera din installation.

Nu laddas filerna in i datorn, och installationen tar sin start.

Du blir ännu en gång tillfrågad om du vill trycka R för att göra en Repair Installation, eller en nyinstallation, och denna gången så skall du välja att göra en "Repair Installation", vilket betyder att du gör en installation utan att påverka dina filer och inställningar, men ändå att du måste ange en produktnyckel, det är då som du ändrar till en ny CD-key. Installationen slutförs på sedvanligt sätt och en ny produktnyckel är installerad!

Svårare än så är det inte.

En ny fungerande produkt nyckel bifogas givetvis om du köper in ett nytt XP Pro från Microsoft....

Lycka till

//M

PS! Glöm inte att göra backup på dina viktiga filer ifall det skulle gå åt pipan någonstans med nyinstallationen!!!!!

// M
Ingen panik nu,detta är bara en skrämseltaktik ifrån windows sida,gå in på lägg till/ta bort program,och avinstallera valideringsverktyg för genuin windows, sen starta om datorn och sen är man kvitt eländet,jag gjorde så och har inga fortsatta problem,
Moski, vad heter programmet i listan då...? hittar inte det...
Ib,om du råkade installera den senaste säkerhetsuppdateringen häromdagen,så har den installerats med namnet "windows Genuine Advantage Valideringsverktyg (kb 905474)" har du råkat installera den och får upp ett meddelande varje gång du startar datorn om att "du använder ett icke godkännt program av windows -xp" eller liknande,ta då bara och avinstallera detta program,omstarta datorn och den försvinner,gjorde så för mej.mickrosoft har skickat ut detta för att kolla hur många som kör med oäkta vara,men även dom med äkta produktnycklar har tydligen blivit drabbade,så där bet dom sej själv i svansen,hehe. lycka till Ib
Dagens ros till Er alla som ställer upp och hjälper till när det kör ihop sig för oss mindre datakunniga .....
Tina, jag instämmer helt. suveränt !!

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem