Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Tömma swap-filen

Tömma swap-filen


Hejsan!
Är det någon som vet hur man tömmer win386.swp (SWP-fil) i Windows 98? Den blir hela tiden "ful". Detta fenomen har aldrig inträffat tidigare!

Håkan
Antal svar på detta inlägg: 12
Sidor: 1 2 Nästa »

win386.swp är ju som sagt en swapfil och du kan inte tömma den men du kan göra den mindre via kontrollpanel/system/prestanda/virtuelt minne
låt windows sköta storleken. om den inte klarar av detta verkar det som om du har fullt på disken.

detta är vad jag kan hjälpa dej med i förats hand.
i andra hand är att du väljer en storlek själv som motsvarar ditt primärminnes storlek.
mvh göcke
Hej igen!
Jag har försökt att ställa om det virtuella minnet men det går inte. Det är full. Vid något tillfälle har jag lyckats få bort det som inte skall vara där på något sätt men vet inte hur. Det har skött sig av sig själv!

Nisse
om du startar om maskinen så skall den rensas men storleken är fortfarande fast. hur mycket ledigt utrymme har du på c:

göcke
Annons
Jag har 17 mb av 1700 ledigt. HAr startat om den flera gånger men proppen vill inte släppa. Har tagit bort ett program men det hjälpte inte.

Nisse
Köp en större hårdisk, den verkar vara i minsta laget. Med 17 mb ledigt borde din dator vara mer än lovligt slö......................................................
jag tror att du har en massa filer i windows/temp katalogen och fullt i windows/temporary internetfiles/
du kan ju alltid börga och rensa där

göcke
Har tagit bort tempfiler och internetfiler men det hjälper inte. Hårddisken är på 6 gigabit så plats finns det.

Vad göra? Slänga datorn!

Nisse
haru installerat något program på sistone som bär sig lustigt åt, om du har 6Gb h-disk , var kom då 17mb och 1700ledigt från, om du har 17mb ledigt så
är ju det fullt på din disk och då skall du fundera på att göra som christer bad dej om. eller att avinstallera något program, har du två partitioner på din h-disk ???? och kommer 1700 från att du har c i denna storlek.??

göcke
Tack alla som har gett sina synpunkter. Jag får sova på saken och göra ett nytt försök i morgon.
Godnatt!

Är imponerad över de snabba svaren jag får på Internetstart.

Nisse
Köp 500mb ramminne!

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem