Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Google earth - rörliga bilar?

Google earth - rörliga bilar?

har äntligen efter om och men lyckats få mitt google earth att fungera och kan bara säga: FANTASTISKT, OTROLIGT!
.. sen till frågan:
eftersom jag har ett suuuperlååångsamt modem, tar ju inzooomning lååång tid,
undrar då om man har snabbare internet, typ bredband,
....viktiga frågan: kan man då se bilar, människor,
flygplan röra sig????????
vore kul!
eller
är det bara typ *stillbilder på klotet... man zoomar in??

förutom det såg jag min egen gata med bilar, träd.. jisses
(inget rörde sig tyvärr)
vilken svindlande känsla att från sin egen gata plötsligt hamna ute i rymden! WOW!

ps:
om nån nu har tråkigt i helgen, ladda genast ner Google earth,
helt otroligt!
Antal svar på detta inlägg: 8
hehe,,du e så gullig, ja har ochså detta underbara program,fast med bredband,och jo jag håller med dej m0zQit0z det är superhäftigt,men nu är allt som visas foton tagna så lång tid som 3-4 år tillbaka i tiden,fast om du reser i usa så är nog bilderna färskare,men enligt hemsidan så uppdateras programmet eftersom,så snart så kommer nog även vi i Sverige se mer aktuella bilder och även andra ställen än som nu Stockholm tror jag,har int kollat alla ställen än, Och m0zQit0z,visst är detta ett billigt sätt att semestra?skulle tro att skottarna packar sin familj med resväskor och köret framför datorn och säger : nu skall pappa bjuda på en luxsemester till Bahamas,
Var hittar man Google earth vilken adress?
http://earth.google.com/
Annons
nej nej, man kan inte se rörliga bilder. Det är bara stillbilder, och det kan man förstå.
Tänk vilken serverkraft och vilka linor som skulle krävas för att kunna få allt i rörligt format. Jag tycker att det är mycket nog som det är redan.
Alla ställen är ju inte fotograferade heller just av denna orsak.

Själv så har jag hittat huset jag bor i. Hittar ni erat?
http://local.live.com/

Ettannat program som tyvärr fokuserar på USA-men det är kul att se så nära!
Jag har haft Google Earth Plus sedan ett halvår nu och jag tycker det är jättebra. . Men av någon anledning så kallas Luleå för
Julivu och Bottenviken kallas för Perimeri.
Jag har sedan flera månader mailat till Google Earht och bett dem att ändra dessa lite mysko benämningar men ingen ändring har gjorts.
Personligen installerar jag ogärna program på min dator om man kan hitta ett bra webbalternativ till funktionen. Då jag inte är speciellt road av att titta på hus ur fågelläge och förundras över teknikens under skulle min användning av google earth begränsas till vägbeskrivning och kartfunktion. Detta tycker jag eniro.se och viamichelin.com uppfyller till min belåtenhet.
GoogleEarth är visserligen ett kul program, men jisses så enormt mycket processorkapacitet det kräver... :-/

Inte så bra tycker jag...

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem