Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

IP baserad videoövervakning

IP baserad videoövervakning

Hej
Finns det någon därute som kan något om ip baserat videoövervakning. Önskar sätta upp en videoövervakning på och i vårat hus. Vi har haft grannar som har varit utsatt för inbrott.
Jag har letat på nätet efter hjälp men ej hittat något. Kan ni ge mig tips om länkar eller konkreta tips jag behöver tänka på vore jag väldigt tacksam.
Bredband har jag.
Vi kommer inte att filma eller ritka kamerorna utanför våran gård så inga kommentarer om tillstånd osv behövs.

Micke
Antal svar på detta inlägg: 24
Sidor: «1 2 3

Hej! Det finns ganska många trådlösa system som inte kostar skjortan. Vill du sen ha bilderna till datorn är det ju bara att plugga in i ditt Tv-kort. Om du vill se vad som händer vid din dörr när du är på jobbet kan du skaffa Pc-Anywhere, ett "robot program" som gör att du kan styra din burk med en annan. Men jag måste säga nåt om tillstånd osv; om du ska bevaka DIN dörr behöver du bara sätta en skylt på dörren, såtillvida att kameran bara funkar när nån ringer på, eller liknande. Du kan använda en IR-detektor med ridå-funktion för att starta kameran när nån är för nära, för länge. För att filma trapphus, gård eller gata krävs tillstånd. Dessa räknas till allmänutrymmen. Jag jobbar i säkerhetsbranschen så jag ställs ofta inför den är sortens problem. Det finns bara lösningar :)
tack Kem.Elec Som jag sa tidigare så kommer jag att filma inne på min gård och det är innanför min tomtgräns (mot huset). Så bilden kommer aldrig att filma något utanför min tomgräns. Jag har förståt att man måste upp i lite pixel för att bilderna inte ska bli gryniga. Och automatiskt stiger priset. Man får ta en avvägning.
Tackar
Hej om du går in på www.spyshop.se så kan du beställa spionkamera som du kan koppla in 4st kameror som du kan sätta ihop, så kan du ställa in kamrorna när man rör sig i huset så filmar den eller om du vill så kan du ställa in den så den tar kort istället, det beror på hur du vill ha det kameran är bara 2*2 cm och trådlös men vill du ha kabel så kan du även ha det.

Själv har jag en sån och jag tycker att den är helt okej
Annons
"tack Kem.Elec Som jag sa tidigare så kommer jag att filma inne på min gård och det är innanför min tomtgräns (mot huset). Så bilden kommer aldrig att filma något utanför min tomgräns. Jag har förståt att man måste upp i lite pixel för att bilderna inte ska bli gryniga. Och automatiskt stiger priset. Man får ta en avvägning.
Tackar"
___ ___ ___ ___ ___ ___ ___ ___ ___ ___ ___ ___ ___ ___ ___

Det var så lite så..... Du bör satsa på en kamera som klarar mörker. Det är oftast en färgkamera som switchar till inverterad svartvit vid ett visst förhållande. Det finns även skitbra kameror med osynlig ir-belysning, men dessa kostar några spänn mer och kräver lite kraftigare strömförsörjning.

Sida:
« 1 2 3


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem