Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Problem att spara film på datorn

Problem att spara film på datorn

Jag har ett problem som jag så JÄVLA MYCKET skulle vilja få hjälp med!!! Så snälla hjälp mig!!

Ska försöka att fatta mig kort...

Jag har blivet medlem på en sida som har tonvis med roliga filmklipp.
När jag ska öppna filmerna (som är av typen wmv) spelas de upp direkt i min webläsare. När jag högerklickar på windows media pluggin och väljer egenskaper visas som vanligt adressen till själva filmfilen och den adressen börjar med mms:// istället för de vanliga ftp:// eller http://
Adressen ser typ ut såhär (dock ej exakt):
mms://ovatiof_1/funnyvids/fun_01.wmv?wmid=10&un=ct&ext=p-tcc&am
p;eftl=0&STOKENID=jME

Så jag kopierade adressnamnet och klistra in det i webläsaren, de funka ej! Jag tog bort alla krumeluxer efter .wmv så att adressen slutar på wmv och då öppnas windows media player för att spela upp filmen direkt därifrån. Filmen gick att se på då. Sen installera jag ett nerladdningsprogram och klistra in den adressen som sluta på wmv, men programmet vägrar ladda ner. Då skriver jag in på programmet mitt användarnamn och lösenord för att sen se om de funkar att spara filmen på hårddisken. De funkar inte heller.

Kan de vara så att de är helt omöjligt att spara den filmen på min hårddisk? För enligt vad jag har hört finns de INGET som är omöjligt när man snackar datorer. Måste bara använda rätt program...
Finns här nån som är insatt i detta som kan hjälpa mig??
Antal svar på detta inlägg: 9
för jag måste ju vara inloggad för att man ska kunna ladda ner så de är ju de som är de stora problemet egentligen.. för hade jag inte behövt vara det hade jag nog kunnat lista ut hur man ska göra för att spara filmen på datan...

PS: jag använde FlashGet som nerladdningsprogram
En möjlig orsak till att du inte kan spara den på hdd är att sidan bara lägger upp en sk. playlist
så den vidarkopplas efter playlist:en är laddad och sen spelar upp filmen.
okej..? men de måste finnas nått program som kan fixa det ändå, tycker jag.. eller tror ni inte det??
Annons
Ricky:
Förkortning för mms = Microsoft Media Services
också kallade NetShow.
krävs att har windows nt. 2000 server och 2003 server

Det är en server som strömmar ut media
det sitter en playlista dem media filer.
kan inte spara dem. alla dem är upphovsrätt.

Om du själv vill lägga till din hemsida eller strömma ut
måste har strömmning licens
ricky

skriv ner länken där du ser kortfilmen här på forumet.
kopiera alltså adress från adressfältet och klistra in här,
exakt!
så jag och andra kan se hur man kan göra?

gillar o klura ut mystiska filer..

Här hittar du ett prog som är busenkelt att använda för "streamad" video som t.ex. rtsp://, mms://, mmsu://, mmst://

http://stream-down.cocsoft.com/
Gösta; okej.. men de funka faktiskt att spara en del av filerna om man använde tilläggsprogramet till flashget vid namn "site explorer". Då kände den av vilken fil som var kopplad till den konstiga adressen och ladda ner den. Dock funkade inte alla filmer..

m0zQit0z; asså, filmen jag försöker ladda ner är av typen "barnförbjuden" , så jag skriver inte ner adressen här. Men däremot kan du adda mig på msn så kan jag ge dig adressen där om du vill?!

Tack Cyrus, ska pröva de programet. Dock inte idag, men kanske imorrn! Kan man spara filmer på hårddisken med hjälp av de programet då?

rallyarne@msn.com
Rick mms adresser är streamadresser för Windows Media PLayer då sparas ingen information på din dator förutom en buffert för att du inte ska få avbrott när du tittar.

Det Cyrus program gör är att istället för att bara spara bufferten så sparar den all data som kommer från den adressen till en fil så du har kvar den på din dator.

Lycka till med pr0n surfandet..
Jag har testat ditt programtips nu Cyrus! Man kan ladda ner streamade filmer som man inte kan med andra program. Fast av de lite större filerna som är på typ 2-3 hundra megabyte kan jag inte ladda ner. Inte hela filmfilen. Jag får ett avbrott nån gång innan filen är helt nertankad. Jag har ju försökt tanka ner ett tiotal filmer och ingen gick helt och hållet att tanka ner.
Beror de på den streamade filmen som är dålig eller kanske nånting annat??

En sak till jag undrar... Om en film spelas upp i t.ex 300 kbit/sek innebär de då att filen kommer sparas i samma hastighet på min dator då? För jag har bara en 1 mbits uppkoppling men jag försökte ändå ladda ner 5-6 streamade filmer på en och samma gång som var på 300 kbit/sek och då kanske filmen nertankades för slött o de kan vara därför som filmerna inte kunde tankas ner helt och hållet???

Jag lämnar frågan till proffsen för jag kan inget om sånt här...

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem