Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Systemfel

Systemfel

Hej på er!

Jag har fått problem!

Köpte ett uppgraderingskit till min dator, Ett moderkort, internminnen, samt en ny processor.

Moderkortet har bara 1 IDE plats, och den ligger i BIOS som 3:rd Master.

Har även ett kontroller kort till övriga IDE diskar.

Nu startar inte skiten!!!!!

Har anslutit HDD´n Master till IDE port, samt en DVD ROM som slave.

Datorn startar upp, drar igång en win XP installation, och bö...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 13
Sidor: «1 2

Till Rob.....

Hej, har nu ändrat om så att den bakre (120mm) trycker in luft, det är en lågvarvig fläkt...... Den främre som sitter i sidan drar ut luften, och det snillrika är att alla hårddiskarna får kylning i och med detta, eftersom luften måste passera mellan dessa för att komma ut!!!! Det verkar som om burken håller en jämn temperatur nu, inte alls speciellt hög i alla fall!

Som ni förstår så har jag fått igång skiten och alla diskarna verkar må väl!

2st SATA, och 1st IDE på Controller kort.

Skall bara installera PM8 och paritionera upp sysdisken ( C:/ ), för det känns lite sjukt att köra den som den är på 200GB ?

60GB måste räcka, så kan vi ha resten som lagringsyta, köra backuper till SATA disk nr 2, och all musik (150GB) ligger på IDE disken, den hostar ju även min FTP server.

Tack för all hjälp, som vanligt, en enastående källa till info.....

// M

Bernsson.....

Kul att du har tagit på dig Larvfötterna, blivit blåst av en FET däckhandlare, och numera kör en vinter anpassad bil! Men så är det i plattland, snöar det så kommer det som en överaskning, och vem fan behöver vinterdäck på rivieran? Kör försiktigt!

// M
Hej, efter att ha kommit hem o hittat datorn med svart ruta och endast muspekaren syndes.. jga märktre att nåt va fel och var tvungen att formatera. efter det, så kan jag inte installera win xp .. hela tiden stannar den på 12% eller ibland går den längre o stannar igen o får fram denna text

PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA

STOP: 0x00000050 (0xE2C10418, 0x00000001, 0x8044F80B, 0x00000002) .. jag har provat olika cds, bytt dvd uppdaterat bios , men samma sak händer hela tiden... nån sov vet vad det kav vara för galet...
crazyOnthis....

Uppdatera din BIOS, MBR och kör en skandisk efter det så kanske det löser sig för dig, det ser ut som ett felmeddelande från BIOS, men kan lika gärna vara en vidarepekning på diskfel....

Du kan ju börja med att gå in i BIOS och ladda "default" värden där för optimal funktion...

// M

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem