Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Modemuppkoppling

Modemuppkoppling

Hej, finns det någon som kan säga mig, varför mitt modem, efter ca 5-10 minuter, inte längre vill att jag skall kunna skicka mejl alternativ se på olika sajter? Den övre lilla "datorbilden" själva ikonen för uppkopplingen på listen, lägger då av och kanske, ja, jag säger kanske efter 10 minuter så är den okej igen?

Jag har kontrollerat att där inte finns något vajsing på själva telelinjen.

Modemet är ok, dvs jag har haft det tidigare och då har det fungerat.
Antal svar på detta inlägg: 9
vilket op system använder du?
jag antar att det är en uppringd typ 56 modem eller nått sånt du använder, eller? det är väl inte ett bredbands modem?
Det är inte så enkelt så att du i ditt mailprogram har en inställning där det är förbockat att du ska koppla ned efter att ha kollat mail, och att detta då sker automatiskt med ett antal minuters intervall.
Annons
Då jag körde på tele-modem måste jag koppla ifrån "Samtal väntar" funktionen för den störde ut modemet om någon försökte ringa till mig
Hejsan!

Ring din internetoperatör!

Dom ska nog kunna svara dig och kan dom inte det...byt!

Mitt ADSL modem blev sånt efter jag installerat XP service pack 2, det var inte kompatibelt med sp2.. Så jag fick köpa nytt, det var ett D-Link dsl 200.(om jag inte minns fel..)
Rovgni:

Eller så kanske ditt modem är doftöverkänsligt hela året.
Christer:

Hahahaa..du va en till lustigkurre..!
Rovgni

\\\Högerklicka "Den här datorn" välj egenskaper
=>Maskinvara
=>Enhetshanteraren
=>Nätverkskort
=>
;Realtek (ditt kort heter väl nå´t annat)
Högerklicka **Realtek,DET NAMN DITT KORT HAR**
och välj egenskaper
=>Avancerat

För mig var det linkspeed som inte passade med utrustningen mot "mitt" nät...Så länge linkspeed var fel hittade inte min dator nå´t nätverk...\\\
FRÅN: IDG ((ArneAnka))

kan även bero på otrevligheter som virus och maskar,
scanna gärna datorn med ditt antivirus, eller något annat antivirusprogram från nätet *shareware* och säkerhetskolla.
finns virus som *hänger uppkopplingen*

///kan även påpeka:
tyvärr överlever vissa virus även en formatering,
((( Alla bootsektor virus överlever en formatering.
För att få bort dom måste man göra en FDISK /MBR)))
.. en påpekan
så även om man tror datorn är *tom* finns virus kvar i minnet.
därför bra med ett uppdaterat virusprogram och andra bra program som *rensar* datorn..///

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem