Torsdag 25 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Fildelning

Fildelning

Har upptäckt en ny sida som heter Earth Station 5 där man kan dela med sig, utan att registera sig.
Adress: http://www.es5.com
Antal svar på detta inlägg: 8
kul., själv använder jag dc++ , men jag
måste pröva på det där..
Earth Station 5 är ett filbytarprogram med ett par saker som skiljer den från andra, trafiken är krypterad och ingen kan veta vad du tankar och du vet inte vem du tankar ifrån, bra om du inte vill att någon ska kunna spåra dig och vad du gör.
Spelar inte så stor roll om trafiken är krypterad eller ej eftersom varken polisen eller nån ISP får kolla vad det är du tankar hem efter som det är ett lagbrott.

Det är bara hur mycket bandbredd du använt som de får kolla upp... om de skulle sniffar eller liknande så kan de inte använda det i rätten eftersom de har utfört ett lagbrott och de skulle dömmas istället.
Annons
Skulle vara kul om någon som använder detta och berättar om hur bra det funkar och om det är ett bra program för mp3 låtar.
Tjena!

NU när nästan alla p2p program blivit spärrade..e de NÅN som vet nåt där INTE ens IP-nummer kan bli spårat???

Bubben
Vet inget p2p program som tagits bort förutom kanske napster då.. men det var länge sedan..

Och jag tror inte det är något program av dem som spårar ditt ip.. men därimot så kollar din ISP hur mycket bandbredd du förbrukar.. och använder du mer än vad de anser normalt så börjar de tjata på dig att du gör något du inte får göra..

Annars får du väl lära dig o bounca så kan det bli svårare för dem o spåra dig men det kommer aldrig bli omöjligt.
Tror inte heller att dom spårar IP om dom inte har någon anledning...typ misstänkt för något brott
Onödigt tjafs tycker jag.

Dom ända fildelningsprogram/servrar som är borta är audiogalaxy och Napster, vad gäller ISP frågor om användning av bandbredd.... Så är det en fråga som dom inte har befogenhet att ställa! Du betalar för att använda en fast uppkoppling hur mycket du vill! Det kan dom aldrig styra, inte utan att skriva om alla avtalen med sina kunder i alla fall, och vad gäller IP spårning så sker det mycket sällan och nästan uteslutande på polisens inrådan. Så om du ligger illa till hos Polisen, så kan du kanske börja fundera på vad du skickar i nätet, i övrigt så gäller vår grundlag om integritet och all sådan övervakning är totalförbjuden! // Minion

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem