Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Panda

Panda

Efter att ha installerat Panda 2006 på min grannes dator tycker han att den har blivit instabil och seg. Det tar lång tid att starta upp/stänga ner windows, upp till tre minuter. Han har Xp med servicepack 2 installerad.Någon som har nån idé? Jag har kollat i autostart och tagit bort nästan allt.
Antal svar på detta inlägg: 6

Spyware...........

Ladda ner Spybot Search and Destroy och låt den jobba med registret en stund.......
Vad hade han för antivirusprogram tidigare?

Jag har själv flera datorer med Panda IS 2005 installerat, och det har ju varit en del problem med att kunna uppdatera windows osv. Det har dock lösts med vissa pandafixar som någon på detta forum tipsat om, tack.

På en av mina gamla datorer hade jag tidigare Panda Platinum installerad och det gick kanonbra med den datorn. Snabb uppstart osv.
Nu lade jag in sista versionen av Panda IS 2005 och nu tar den datorn också flera x-tra minuter på sig att starta upp.
Jag har inte tagit någon tid, men skulle tro att det tar mellan 4-5 minuter.
Detta är en hemmabyggd dator med AMD 1.0 MHZ och 256 mb ram.

De andra datorerna som jag har är P4 2,56 och 3,0 MHZ och de funkar bra. Det enda som är problem är att Webbproxy (pandakomponent) ibland stänger ned och då får man starta om datorn.
Sedan är det svårt att avgöra om vissa dataproblem har med Panda att göra eller ej.
Varför köra Panda, har inte hört nån som e nöjd med det prog. slöar bara ner som sagt. NOD32 finns ju alltid märker inte av den alls faktiskt, kan ju misstolkas åsså, hehe. GOTT NYTT PÅ ER.
Annons
Hej, Uffe!

Att hans dator blir lite segare är pga. att i Pandan finns en tjänst som heter "skydd mot okända hot".

Skydd mot okända hot fungerar så att genom att analysera programmets beteende så kan det undvika falsklarm och administratören slipper ägna all sin tid till manuell övervakning. Skydd mot okända hot blockerar dess skadliga åtgärder och skickar automatiskt ett exemplar av den skadliga koden till PandaLabs via Internet. PandaLabs kommer sedan direkt att utveckla en signaturfil mot den skadliga koden.

Genom att stänga av denna tjänst kommer han att minska tiden vid uppstart samt minnesanvändningen i din dator.

Lycka till & Gott Nytt År
Tack för alla tips.Ska jobba lite med datorn i morgon.
har antagligen fått virus på min dator vet ej va ja skall göra.. ja laddade itte ner något ja gick bara in på free mp3 "en sida" sen sa mitt antivirus program att ja typ hade virus elle ngt men kollade iinte så noga..

mvh matte

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem