Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Nero bränner ej??

Nero bränner ej??

Nero v6.6.0.15 verkar fungera och gör som det skall men det blir inget resultat på skivan... det poppar upp att den bränt succesfully (yeah) men det finns inget på cd:n.
Har kollat allt möjligt och det är ibockat för att stänga cd:n efter bränning också. Jag kör med maxell cd-r80 xl 48x komp. och en Samsung CD-rom SH-152A samt xp home ed. sp2.
Någon som har en aning???
Har brännt förr med nero och det har funkat men inte på denna dator dock, tänkte komma igång och så skiter det sig...
Antal svar på detta inlägg: 6
Trist men för att utesluta mjukvaran så kör så här
Hämta hem alcohol 120% http://www.alcohol-software.com/
Testa med det och se vad som händer. Funkar det inte så är det antigen skivorna eller själva brännaren.
Det är en billigare variant av cdbrännare och det kan vara så att lasern har lagt av, har du haft den länge?
Min plextor som fick topbetyg för 5år sen la av i somras och det var lasern som var paj.
Billigare att köpa en DVDbrännare för 485spänn än att laga.

Men testa med alcohol å se vad som händer
Lycka till
Ska prova den, många som kör med den har jag föstått.
Har haft datorn snart ett år och har inte hunnit/haft lust att bränna ännu då annat tagit tid. Så det är premiär kan man säga och det kan ju varit fel från början på något sätt, får väl se när jag provat alcohol.
Janne innan någon mer försöker hjälpa dig här läs vad det är du skriver. Programmet funkar alldeles utmärkt tror den spara img filerna du bränt direkt i roten på c:\, det brukar vara default inställningen.

Och ett tips för att underlätta när man bränner Cd-skivor är att Köpa en CD brännare! Även om det är mer rekommenderat med en DVD brännare idag.

Annons
Vilken DVDbrännare bränner inte cdrom skivor?
omg!
Rob för fan det är en brännare!
Till Janne
För att förtydliga Rob:s inlägg.
Det finns en inställning högst upp i menyn på Nero. Se till att den är inställd på din CD-brännare och INTE på Image recorder. Står den på Imagerecorder så bränner den ned filen på hårddisken precis som Rob skrev.
Ursäkta Rob att jag lägger mig i, men det är ju premiär för Janne så han kanske behövde ett förtydligande.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem