Tisdag 16 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Fel på internet explorer

Fel på internet explorer

Hej! en dag när jag skulle starta Internet Explorer 6 så starta det inte. jag försökte några gånger men funkade inte då i heller. Det kom heller inte upp någon ruta där det stod något. Det har ungefär varit så i 1 månad nu. Jag kan inte starta Windows Update i heller och se om det finns updateringar till windows. Tacksam för svar (Jag har Windows XP Home edition.)
Antal svar på detta inlägg: 16
Sidor: 1 2 Nästa »

Hej Cool_boy !
Jag vet inte helt säkert men förmodligen har du "piratkopia" av
Windows XP eller kanske rättare uttryckt du har installerat med en produktnyckel som du har fått tag på från någon annan eller hittat på någon sait på nätet.
Åtminstone är det så med Windows Update sedan några månader
att innan man kan ladda ner updates så kontrollerar Microsoft om program-installationen är "legal".
Nej jag har en orginal Windows XP som är "legal" och det har funkat
men IE startar inte. Men ibland startar det och Windows Update.och jag har en "legal" windows. det kanske är en fil som fattas?
tacksam för fler svar
Gör en ominstalltion,om du har legal skiva.Kör in skivan,och
kör den uppe på den gamla.Jag antar du har IE6.Glöm inte
att köra ServicePack2,efter det.

Du kan ha något som kapar din webbläsare,så kör ett,antivirusprogram,för säkerhets skull.
Annons
Ang IE så har jag inget svar. Ang update, så kan detta bero på antivirusprogram som spökar.
Jag skulle nog testa att installera om IE 6 från någon cd-skiva
jag har testat om det var antivirus som spökade men det var det inte
jag sökte igenom inställningarna men hitta inget och körde en virussökning men det fanns inget i heller. jag ska titta om jag har någon skiva med IE6. tack för svaren. (tacksam för fler svar!).
Har du ingen skiva,så gå till www.microsoft.se och hämta hem on line.
Jag ska prova hämta hem från www.microsoft.se


(Tacksam för fler svar)
När jag hade hämtat IE6 från www.microsoft.se. Så när jag skulle installera så stod det att jag redan hade en nyare verision av Internet Explorer! och så bara avslutades Installationen.

Tacksam För Fler Svar!
OBS! Mozilla Firefox och Opera funkar men inte IE6
Nu så har Windows Update börjat funka men IE6 e problemet kvar

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem