Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Flytta hårddisk.

Flytta hårddisk.

Problemet är följande.Datorn har kraschat och är att betrakta som död och avliden.Det enda av värde att spara är en massa mail som jag vill ha med mig till min nya dator.Eftersom inte datorn funkar så kommer jag inte åt dom mailen.Beställde en ny dator hos en firma som bygger efter beställning och dom föreslog att sätta in min gamla hårddisk i den nya så var problemet löst.så detta är nu gjort.Gamla datorn hade Windovs 98,nya Windovs xp. Skall själv installera XP med en skiva,undrar nu om jag måsta spara det som ligger på gamla hårddisken först innan jag kör installationen på XP,är fundersam på om mailen kanske försvinner då.
Hoppas att ni begriper hur jag tänkt.
Antal svar på detta inlägg: 11
Sidor: «1 2

Roligt att det löste sig.
Det är på samma sätt för mig med många saker. Vet att det ska göras men vet inte hur.
Jag har också en kompis som rycker in då det kärvar till sig. Det är ju inte så ofta man byter hårddisk så man glömmer hur det var han gjorde.
Datavärlden är ju så omfattande, det är mjukvara, hårdvara, programhantering av en hel hoper program.
Då är detta forum bra att hitta för det finns nästan alltid någon som vet det man frågar om.
Jag har inte hunnit ut i skoterspåret än men det kommer
mvh

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem