Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Återställa

Återställa

Hej,
När jag rensade hårdisken från en massa grejor så råkade jag visst ta bort lsånt som jag ville behålla!
Jag undrar om det finns något bra program som på ett hyffsat enkellt sätt kan få tillbaks mina filer?

Tacksam för all hjälp
Antal svar på detta inlägg: 9
Start/Kör, skriv msconfig. Se i autostart,om det är något där,som
du saknar.

Annars får du nog installera om det du saknar.

Specificera dig lite mer,så får vi se.Vad saknar du mest?
Det är inga installerade program utan installations filer till spel, program och även lite musik råkade jag ta bort... på en separat partition.
Då är det nog kört.Finns firmor som kan greja sådant,men det blir för dyrt,tror jag.
Annons
Om du Googlar på Återskapa filer så hittar du lite gamla
grejer,men vet inte om det funkar på XP.Office hade något
som verkade hoppingivande.
Prova Lost & Found från PowerQuest. Funkar kanon i sådana här lägen, om du inte har sparat något annat på denna partition.
Funkar även om du har formaterat den.
Micke!

Jag kollade din hemsida.Du kan ju detta,bättre än dom flesta.
Du är ju rent av proffs,och dig ger jag råd.He,he
Hej, hittade även detta gratisprog. så har du några alternativ att pröva.
http://www.pcinspector.de/file_recovery/se/welcome.htm
leiake: hehe jag har inte lagt ner så mycket tid på sidan men det får man göra när man har lite mer tid

Benny: Jag testade pcinspector men den hittade inte alla mappar plus att mapparna var tomma eller att filerna var 0 byte stora. Jag lyckades bara återställa en fil, och det var inte den jag vill ha

Ska testa med PowerQuests lost & found och se om det är bättre! Tack för tipsen!
< GdB > GetDataBack for NTFS (eller for FAT32) är ett jättebra program om man vill ha tillbaka förlorade filer. De får inte vara så gamla att systemet skrivit över dem i h-disken. Helst ej heller formaterad eller defragmenterad disk. Dessutom behövs en tom hårddisk installerad för att föra över de upphittade filerna. Duger ej med en skild partition på samma disk som de förlorade filerna ev finns. Lite omständigt och tidsödande förvisso, men om man tränktar efter gamla förlorade kärleksbrev, så kanske det är mödan värt !!
Runtime software finns här http://www.runtime.org/
Lycka till

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem