Tisdag 16 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Aktivitetsfälts problem

Aktivitetsfälts problem

Har råkat ut för ett lustigt problem här idag. Inget visas i aktivitetsfältet längre och när jag minimerar ett program, mapp eller fil "försvinner den/det"

Jag kan få tillbaks det igen, men jag får öppna aktivitetshanteraren och klicka på det "försvunna" där.
Har provat att högerklicka på aktivitetsfältet men kan inte hitta någon inställning där som ger mig ikonerna tillbaka.

Är det någon vänlig själ "där ute" som kan hjälpa till med mitt lilla problem ?
Mvh / Breeze
Antal svar på detta inlägg: 28
Sidor: 1 2 3 Nästa »

Högerklicka på "Starknappen", välj fliken "Startmenyn",se till att "Dölj Aktivitetsfältet" inte är förbockat, sätt också en bock i "Lås Aktivitetsfältet".

Lycka till!
högerklicka
välj att markera
verktygsfält/snabbstart
och
egenskaper
och där pricka för
lås aktivitetsfältet
Visa alltid Aktivitetsfältet Överst
Visa Snabbstartfältet
visa klocka
dölj inaktiva ikoner [valfritt]



:=) stereo
Det är inte så att du menar att aktivitetsfältet försvinner helt, och att du då måste minimera alla program för att komma åt detta. Om det är detta du menar så finns det under egenskaper en ruta att bocka i Visa alltid A-fätlet överst.

Om inte så vete tusan
Annons
OK, där skrev vi samtidigt, men då hoppas vi också att allt blir bra.
Tror inte att pojkarna har löst problemet, eftersom ni inte tycks ha läst igenom frågan ordentligt!

Det är inte aktivitetsfältet som försvinner!

Det är ikonerna på dom program som är öppna som inte hamnar i aktivitetsfältet utan helt enkelt försvinner!

Jag håller på att kolla lite varför dom inte fastnar som dom skall i fältet, återkommer när jag löst problemet.... eller om...

// XeniX
Tackar för intresset...tyvärr så är alla förslag redan provade och funna verkningslösa innan jag skrev min fråga. Det är precis som XeniX skrev...ikonerna fastnar inte på aktivitetsfältet.

Så...jag tror inte det är aktivitetsfältet i sig själv som orsakar problemet....undrar bara vad.
Prova att låsa upp Aktivitetsfältet, Du får då fram små prickar på fältet, försök att dra prickarna åt höger, försök sen att lägga dit ikonerna. Ikonerna ska sen ligga till vänster om prickarna. Lås sedan A-fältet.
Om ni har expanderat snabbstartfältet över hela aktivitetsfältet ryms det ju inga programikoner där /nja, kanske en/
Johanna...
Det är inte dom ikonerna som försvinner, snabbstarten ligger kvar precis som vanligt.

De ikonerna som försvinner är...låt säga att jag öppnar ett Word dokument...ikonen av att jag har Word dokumentet öppet som visas i det blå tomrummet mellan snabbstarsfältet och meddelandefältet, det är den ikonen som har försvunnit.
Likaså i detta "tomrumsfält" visas om du har en mapp öppen, om Du har ett par olika webbsidor öppna, mm. Nu fastnar inte en endaste ikon där längre.

Troligen kan jag lösa problemet med en systemåterställning, men jag är intresserad av var felet kan ligga nånstans, så jag provar era förslag med glädje.

Du vet, varje ny dag, nåt nytt att lära
Ta du till systemåterställning direkt,annars blir det bara värre.
Du kan aldrig lista ut det felet.Det är garanterat en eller flera filer som fattas.Du vet,datorer är som kvinnor.............

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem