Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: TV, film och musik

Betala tv-avgift?

Betala tv-avgift?

Hej!

När det analoga/markbundna nätet 1:an 2:an 4:an släcks ned..

Måste man då fortfarande betala tv-avgiften eller går allt genom som i mitt fall UPC?

Jag har inte fattat detta riktigt!

Antal svar på detta inlägg: 20
Sidor: «1 2

Observera att tv-avgiften inte påverkas av teknikskiftet, vilket innebär att om du innehar en tv, så ska du också betala avgift.

Taget från radiotjänst hemsida, så det spelar ingen större roll vad vi försöker hitta på för att slippa avgiften, alltså skall vi betala för det vi inte tittar på, det suger.
Eller så skiter man i att betala TV-licensen bara? ;)
Det skulle aldrig falla mig in att betala licens för kanaler som 1:an och 2:an eftersom att jag inte tittar på dessa kanaler.
frille:

Var köper du en tv utan tuner? Notera att rättspraxis har fastslagit att det INTE räcker att montera ut tunern ur en tv.

Bubben:

Du behöver inte gödsla dina trådar med mängder av poänglösa inlägg bara för att till slut lyckas hitta svar på dina egna frågor.

Fajjer:

Wörd!
Annons
Love:
Det är just en TV jag inte ska ha. En monitor, en skärm som har en A/V-ingång och som därmed kan anslutas direkt mellan Scart ut på digital-tv-boxen och A/V-in på skärmen.
Tänker jag fel?
frille:

Nej, du tänker rätt!
Men frågan är var du kan köpa en sådan monitor i önskvärd storlek?
Love finns nog ganska många bara du vill betala. Plasma "tv" aparaterna brukar levereras utan inbyggd tuner och det är tv-tunern du betalar för. Samt radiomottagare.

Plasma aparater brukar ha en extern tuner som du kopplar in så köper man en sån utan så är det ju lugnt.. då kan de säga att du har tv fast du borde vinna i en rättstvist så länge du inte har tunern, eftersom det igentligen då bara är en monitor.
Om man har ett så kallat tv-kort till datorn..räknas då datorn/monitorn som TV?

Fast det skulle nog bli tråkigt att se på en 19 tummare om man inte bor i en liten 1:a..
Bubben läs mitt inlägg igen. Du betalar för Tunern. alltså tv-mottagaren. Oberoende på om du använder den till Dator, tv, projektor, monitor, eller ingeting.
Jag kom på mitt fatala misstag då jag satt och

men när jag väl kom på att jag hade lite för bråttom med inlägget kunde jag inte radera det..

Hmm..? Kanske borde finnas en sådan funktion att man kan radera sina dumheter..
bubben
har ni tv i era svampar hahahahhaaaha

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem