Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Drivrutiner till dvd

Drivrutiner till dvd

Hej.
Har bytt moderkort och få inte igång att se dvd-filmer längre. Troligtvist saknas drivrutiner till det, eller något annat. Är det någon son vet var man kan få tag på sådana eller vad som kan vara problemet.

Mvh

Devonrex
Antal svar på detta inlägg: 9
Gå in på moderkortets tillverkares hemsida,så får du förhoppningsvis,uppgift om drivrutiner.
Tack för tipset. Vet dock inte var jag skall leta.

Är det någon som vet hur sådana drivrutiner skulle heta. Är det någon som kan hjälpa mig. Moderkortet är ett Intel D845GVSR
Spelaren fungerar när det gäller vanliga cd-skivor men inte med dvd.

Devonrex
Hej
Prova uppdatera spelarens drivrutin i Enhetshanteraren.Om du har några fler gula frågetecken där så prova att uppdatera dom också.
Annons

Detta meddelande kommer upp:
Det går inte spela upp den här dvd:n eftersom ingen kompaibel dvd-avkodare har intallerats på datorn.
Kan detta vara till någon hjälp för någon som kanske kan hjälpa mig.

Jag har prövat att uppdatera spelarens drivrutin i Enhetshanteraren.Och jag har inte några gula frågetecken där.

Hoppas någon kan hjälpa mig. Är inte så bra på sådana här saker, som ni säkert redan ha räknat ut.

Devonrex
Ja då har du svaret där det är ingen drivrutin som skanas det är en avkodare för dvd filmer, typ en dvdspelare.
Tack Rob.
Är det någon som vet var jag kan få tag på det som saknas för mig.

Devonrex
Kolla om du hittar nåt som kan passa här.
http://www.download.com/
Testa den här länken.Den gordiska knuten innehåller de flesta codec som behövs för att titta och höra på mediefiler.
http://sourceforge.net/projects/gordianknot
Tack för all hjälp.
Nu skall ni se att det ordnar sig för mig. Hade med all säkerhet inte lyckats att få ordning på detta utan all er bistånd och vänlighet.

Mvh

Devonrex


Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem