Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Ständigt återkommande varning

Ständigt återkommande varning

Har problem med en ständigt återkommande textruta som dyker upp. När den kommer observerar jag inte alltid utan har skrivit en bra bit som inte blir någonting. Den har följande text:

Autokorrogeringslistorna för Engelska
är inte tillgängliga.
Den här funktionen är inte installerad för
tillfället. Vill du installera nu?
Ja Nej

Trycker jag på Nej går den bort. Men återkommer snart.
Trycker jag på JA kommer en installation upp som direkt övergår i "MICROSOFT OFFICE XP PROFESSIONAL FRONT PAGE", som säger att funktionen som jag försöker använda finns på en nätverksresurs som är otillgänglig. OK eller AVBRYT.

Trycker jag på OK kommer följande text: Sök en mapp som innehåller PROPLUS.MSI (den har jag ej funnit)

Så håller det på i evigheter. Ibland får jag upp en liknande ruta där BLÄDDRA finns med. Trycker på BLÄDDRA då vill datorn att jag öppnar en fil som heter PROPLUS, men när jag gör det kommer följande text "Det går inte att hitta filen".
När jag nu ger upp och tar bort alla dessa rutor kommer en ny upp som säger "FEL 1706".
Snälla någon hjälp en gammal gubbe.
Antal svar på detta inlägg: 10
Vad händer om du går in i menyn under Verktyg och sedan Språk och därefter Ange språk.
Kommer du åt att välja språk där, så prova att se till att programmet då är inställt på svenska
fel 1706 , = kan inte hitta filen

prova med att reparera officepaketet och kryssa för allt i installationen.

/ glömde att skriva att vid installationen så kan man kryssa för att en del saker ej skall installeras och då frågar den efter dessa
saker om man försöker utföra dem, och då ligger de på installationsskivan av office, om du inte har installerat en extern pluggin som letar på någon annan platts/
Kör om skivan,ovanpå det gamla.Det är allra enklast.Då reparerar,det sig själv.Tryck bara på absolut,nödvändiga inställningar,annars går det åt skogen.Jag vet inte varför,du har
ett så avancerat program,som office,men någon vits är det väl.

Jag skriver rätt så mycket,och klarar mig gott med WordPad.

Ett utmärkt program,som man lär sig på några veckor.
Office,tar ju en hel livstid.He,he
Annons
Hej Du leiake !
Det är helt rätt att om du bara ska skriva text så räcker det utmärkt med WordPad. Jag använder också det när det bara handlar om ren text. Men, men när jag vill skapa en tabell och dessutom kunna använda funktionerna summera de eller de fälten i kolumnen eller någon annanstans i tabellen måste jag så vitt jag vet använda antingen Word eller Excel. Så det är väl inte att undra på om många behöver Word eller Excel.
axe!

Han har ju Office,som är ett relativt dyrt program.Men var och
som har behov,får ju installera vilket program som helst.Det
har jag aldrig ifrågasatt,och vill inte bry mig heller.

Seggre95!

Tittade på din profil.Därför min kommentar,med tanke på din
aktningsvärda ålder,och din egen formulering"gammal gubbe"
PROPLUS.MSI finns på din installationsskiva för office XP
Då du får felmedelandet stoppa in skivan för officeXp om du har den och klicka ok. Det är antagligen en funktion som inte installerades från början

Hoppas det funkar
Du kan också läsa här

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;sv;297834
Seggre95 , har du fixat detta problemet och vad/hur löste du det?
Seggre95, Jag får också upp den varningen när jag jobbar i FrontPage eller i Publisher. Aldrig i Word, Excel, Powerpoint eller i Photo Draw, Jag får klicka bort rutan ett antal gånger, precis som du.
Jag har provat att avinstallera hela Office och göra en ny installation, men...icke att det har hjälpt. Jag hade inte dessa problem när jag hade Office 2000, men efter att jag installerade Office XP så började det.
Kanske är det ett vanligt fel på Office XP??

Håller med dej axe, hurra för Office, det är hur bra som helst!!!

Jag vill gärna veta om du har kunnat åtgärda felet.
Jag har inte kunnat göra något åt det men dessbättre har inte den där skylten om autokorrigeringslistorna visat sig på väldigt länge. Jag har fått så många tips av er alla på Forum. Har huvudet fullt med problem så jag har glömt bort problemet "autokorrigeringslistorna". Återkommer när problemet återkommer. Än en gång tack för att ni finns.

(har hittat smileys också)

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem