Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Reparera XP-installation???

Reparera XP-installation???

Jag har blivit lite fundersam angående detta med att reparera en befintlig XP-installation.

Jag har sökt men inte riktigt hittat det jag söker så jag testar här, ibland vistas ju kompetenta personer här...

Då man kör skivan kan man ju vid ett tillfälle trycka R för att komma in i återställningskonsollen. Här vill jag dock inte in utan jag har...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 16
Sidor: «1 2

Förtydligande till mitt första inlägg tredje stycket nerifån:

Jag blir varnad för att filer kanske kommer gå förlorade om jag väljer att installera över den gamla installationen i samma katalog, inte pga formatering.

Men frågan jag har kvarstår. Om jag går vidare vid varningen, kommer jag då där få alternativet att reparera den befintliga installationen?
Om du kör skivan,på den gamla installatioen,så reparerar den sig
själv.Tryck på vilken knapp du vill.Något användarnamn eller
lösenord,brukar försvinna.För övrigt inga problem,för mig i alla
fall.Men datorer är datorer,så något 100%,löfte får du inte av
mig.
OK! Tack!
Du är med på varningen jag menar om att dina dokument kan försvinna och du har gått vidare där eller?
Annons
Om du är så nervös,så tag kopia på det du vill säkra,och lägg på
en cd.Men jag tror varningen gäller systemåterställning,för där
försvinner allt,efter återställningspunkt.Ang.rep. av XP,är jag
inte insatt,då jag ej uttnyttjat detta.

Kör nu skivan,och chansa lite.

Själv har jag recoveryskiva,som ligger på min D-disk,så min
dator är alltid på bettet.Jag slipper leta efter XP-skivan,det första
datorn begär det.
Tror du ska glömma återställningskonsollen i detta fall, jag gjorde en reparering för ett tag sen via xp skivan och valde "installering" och därefter kommer du fram till en text i övre delen på skärmen där du väljer "R" som i reparera, har du flera partioner borde du väl välja c: partionen som ska repereras och sen gick det av sej självt genom installationen av ny xp och när allt var klart körde jag win uppdate som vanligt för att uppdatera allt igen.
Jag tappade inga mappar eller annat under reparationen utan allt var precis som innan repet.
Tack Benny för svaret!
Det var vad jag behövde veta...

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem