Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Koppla datorn till musikanläggning

Koppla datorn till musikanläggning

Hej!

Jag är nu ganska trött på att bränna skivor som jag kan spela på min anläggning. Jag bor i två r o k så det kan väl vara några meter till sovrummet. Men finns det någon sladd som man kan koppla från datorn till detta ändamålet? Så att jag kan spela upp musiken där som jag spelar upp i min dator...

Gud vad rörigt detta blev, men jag är så trött. Så det är dags för mig att gå och lägga mig nu..

Tack på förhand!
Antal svar på detta inlägg: 3
Det beror ju helt på det du ska koppla in datorn i.

Antingen använder du vanlig 3.5mm steriplugg, coax ut eller optiska utgångarna beror på vad du har för utgångar på datorn coax och optisk blir det bäst ljud med eftersom de är digitala.
Sedan beror det ju på om din förstärkare/reciver har optiska, coax eller 3.5 plugg då när du vet det köper du sladden och kopplar ihop färdigt.
3,5 mm skarvsladd finns i olika längder upp till 10 meter.Men glöm inte köpa en split så att du kan lyssna vid datorn oxå. Dessutom kan du köra trådlöst men det är lite dyrare alternativ.
Naturligtvis måste du ha högtalare med egen drivning alt. stereo i sovrummet, men datorhögtalere är ju billigare än att köpa en ny stereo oftast. Har du en Clas Olson i närheten finns allt du behöver där.
Brydde mig inte om stereon....köpte ett Logitech 5:1 surround system till datorn. Nu hör jag den lätt ute i trädgården om man skruvar upp lite....
Annars skulle jag svara som Rob...med tillägget att Du kan köra från 3,5 plugg till komponent på stereon

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem