Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Snabbknappar på tangentbordet

Snabbknappar på tangentbordet

Hej, idag så köpte jag ett nytt trådlöst set från Labtec.
Den har 7 st. snabbknappar till: meil, internet, favoriter, uppdatering av sida, sökfunktion, den här datorn och windows media player.

Knapparna fungerar bra men när jag ska öppna windows media player får jag en urgammal version istället för det nya.
Jag har aldrig installerat en sådan gammal version och visste knappt att jag hade den.

Man fick en skiva med drivrutiner som jag installerat men där kan man inte ändra inställningarna för snabbknapparna.
Kan man ändra det på något annat sätt?

Mvh
Micke
Antal svar på detta inlägg: 7
Visst har du en labtec ikon i nedre högra hörnet och i så fall ska du kunna ändra där knapparna där.
Det blev ett "där" för mycket såg jag nu.
Nej, där kan jag bara sätt inställningar för musen, inte för tangentbordet.
Annons
Jag har också labtec fast inte trådlöst och även en ikon där nere som jag högerklickar på och väljer "tangentbordsinställningar" för att bestämma vad knapparna ska gå till, du har ingen ikon i start/program heller så det går att ändra där.
Installationen borde också ha gjort ändringar i kontrollpanelen/tangentbord så att det är anpassat till ditt Labtec-tangentbord. Alternativt skapat en Labtec-mapp direkt i programmenyn
vilken modell av tangentbord är det från Labtec
kan det inte finnas nyare drivrutiner och prog för just ditt tangentbord att installera.

http://www.labtec.com/index.cfm/service/listing/EUR/EN,crid=68,cr
id2=1762
Kolla i kontrollpanelen på Tangentbord och se om det inte dyker upp en ruta som har en flik med texten knappar.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem