Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Hur hittar jag chatter

Hur hittar jag chatter

vad finns det för chatter att besöka Var på Aftonbladet det var det värst jag sett bara snusk
Antal svar på detta inlägg: 10
Du kan ju alltid söka...hittade denna

http://www.100.nu/chat.htm
"Chatter" ?

Inte en susning, men "tjatter" är en mycket väl dokumenterad företeelse!

Vad är "tjatter" : Ofta förekommande i kvinnligt umgänge, särskilt framhävd i samband med alkoholintag. Uppfattas ofta av den manliga skaran som mycket irriterande.

Kända biverkningar : Huvudvärk, illamående, frossa och allergiska reaktioner.

Kända "tjattrare" : Enligt många så kan alla kvinnliga individer drabbas av åkomman i samband med alkoholintag, det finns dock dokumenterat att förekomsten även filmats under helt nyktra förhållanden.

Smittorisk : För mannen råder det ingen större risk att smittas, förekomst har spårats, men aldrig blivit tekniskt bevisat. Hos kvinnor är smittorisken som störst om man har umgänge med fler än 2 väninnor, blir det ännu flera än så är risken uppenbar att en edepemi startar. Risken för pandemi är än så länge förhållandevis låg, men spår har siktats på rosenbad inom den socialdemokratiska ledningen.....

för mera info : google

// Always look on the bright side of life!
Nu hör det till saken att jag ändrade Wilmas rubrik.
så var lite snäll mot henne.

och detta får man om man översätter

Svenskt uppslagsord
snackar snackade snackat snacka(!) verb
prata (vardagligt)
<A snackar>

Engelsk översättning
talk, chat, chatter, gossip

Vi kanske skall fråga Wilma om det är ett speciellt område som
hon vill prata om och se om vi kan hjälpa henne.
förutom sven som redan bidragit med ett tipps
Annons
Xenix:
Du som är IT konsult vet precis vad Wilma menar och borde hålla igen med säna där dumheter!
Nu skall vi vara snälla,bara hjälpa inte stjälpa.Det har Göcke
lärt mig.

Om Wilma skrivit: jag söker chat-sidor,så hade det blivit rätt
med en gång.Sven`s tips räcker nog långt för Wilma,men är
det något mer kärlekskrankt,hon är ute efter,så är väl

www.motesplatsen.se den som fäster en mest.Den får man
prova en vecka,och se hur det verkar.Sen kostar det visst
några kronor i månaden.

Där finns foto,på offren,så man inte köper grisen i säcken.
Jag skickade in ett kort,där jag var 35 år.Herregud vad napp
jag fick.He,he (Jag skojar,men se upp,många luras)
tejay4u //

Du som är student med viss livserfarenhet borde väl ändå ha nog med självdistans för att kunna uppskatta en komisk vinkling av det skrivna ordet ?

Om inte, så är det dina problem, inte mina....

Dessutom så tycker jag att om man besitter förmågan att surfa till IS, skaffa sig ett login till forumet, och ställa en fråga, så borde man vara begåvad nog för att söka efter "chat sidor" på google. Det sägs att inga frågor är för dumma, och det må vara sant, men om man ställer sig i offentlighet och basunerar ut en fråga av denna typ, så borde det vara godtyckligt att få skämta lite!

Människan mår bra av att skratta, det är livets gåva! Så bespara mig dina moralpredikningar! Jag är ju givetvis grymt ledsen och förtvivlad övar att du inte uppfattade det som roligt, men jag ser fram emot att kunna glädja dig en annan gång......

// Xenix - en väldigt trevlig individ.

Till Wilma :

Kolla in passagen på http://www.passagen.se

Där finns det ett flertal chat-sidor i olika inriktningar, kanske något som passar dig ?
Xenix:
Absolut uppskattar jag komiska vinklingar av det skrivna ordet. Men skulle man anmärka eller spela oförstående varje gång någon stavar fel på IS får man nog hitta på nåt annat än att kolla på det här här forumet. Som sagt vill man deltaga i debatten och frågeställningarna tycker jag att man skall vara snäll och hjälpa frågeställaren och inte "dissa" vederbörande.

No hard feelings.
Här hittar du massor av chatter Wilma.
http://www.internetstart.se/kontakt_chat.asp
tejay4u !

No hard feelings! Är mitt varumärke,det får du inte
sno gratis.Registrerat varumärke,du vet.He,he
leiake:
Ska aldrig ske igen jag lovar. He He
Har du registrerat He He också??
Du får ursäkta det bäska tonläget men jag tycker nog att man skall försöka svara på inäggen och inte ironisera över tillkortakommanden hos folk som inte är så vana vid att chatta.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem