Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Skicka och ta emot filer på ICQ

Skicka och ta emot filer på ICQ

Jag har tydligen skaffat en så bra brandvägg att det inte längre går att skicka eller ta emot filer från ICQ..

Är det någon som vet varför och vad man gör åt det?

Antal svar på detta inlägg: 21
Sidor: 1 2 3 Nästa »

öppna upp portarna som ICQ behöver i brandväggen
hur du gör det beror ju på vilken brandvägg du har
Göcke:

Det är en hårdvarubrandvägg och jag fick ingen användarmanual så jag vet faktiskt inte hur man gör..

Vad jag förstår det som är den autokonfigurerande men..kanske ändå inte..ehhh?

Detta är den jag har men det enda jag fick med var en liten 2.5 tums cd-skiva som inte sa mig ett jota..

http://www.clasohlson.se/shop/store/printpage_wag.asp?COSID=4C7BA6A642
184896BBDDE0C59806C0CA858806&CatPath=Eq0q1q3q30q898&IsCampaign=N&WAG
ID=18505&NoCache=2006%2D03%2D31+23%3A26%3A09
Annons
Göcke:

Ooopps...

Så här ser användarmanualen ut..men den är vädigt effektiv..

Den heter Klin...nånting..köpt på Claes Ohlsson

Brandvägg/bredbandsdelare, med inbyggd 4-ports switch är speciellt lämpad för bredbandskoppling mot Internet. Den fungerar som en router och har adressöversättning vilket gör den till en mycket effektiv brandvägg mellan dina datorer och Internet. Brandväggen ansluts enkelt mellan din internetkoppling (t.ex. bredbandsuttag eller kabel/ADSL-modem) och dator. Enkelt kostnadseffektivt och säkert. Alla internetoperatörer, banker m.fl. rekommederar att man ansluter en brandvägg mellan sin dator och Internet för att försvåra för ovälkomna dataintrång. Inbyggd DHCP-server för max 253 användare, vilka samtidigt kan dela internetanslutningen. Möjlighet till DMZ, re-direct, virtuel server (portmapping) och VPN (PPTP & IP-Sec pass through). Webb-gränssnitt för enkel konfigurering. 10/100 Mbps-port för anslutning till bredbandsuttag, kabel- eller ADSL-modem samt 4 st 10/100 Mbps-portar för anslutning till dina datorer eller nätverk. Flash-bios för enkel uppgradering. Lev. med batterieliminator. Storlek 134x90x29 mm.



Göcke:
Det verkar inte fungera att lägga in länkar som är längre än en rad.
angående länkarna så bryts de vid radslut , ja
men använder man klipp och klistra så kan man göra en sträng av dem igen.

Bubben , du har förmodligen ett webb gränsnitt som du kan logga in dej via , till din brandvägg , kolla där om du har
en särskild avdelning för spel och andra program att godkänna.
Bubben
Har du en e-post som kan ta emot zip-fil på 15MB så har jag en manual.
Det är en hel hoper scannade sidor. JPG bilder
Nu har jag en på 840 kb
Svenkalle:

840 kb..?

Det orkar jag inte läsa igenom tyvärr..

Men tack ialla fall..
Svenkalle:

Har du nån bra länk så kan jag enkelt söka just den info jag behöver om Klin-brandvägg..

Det blir enklare så..

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem