Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Autostart_disabled

Autostart_disabled

Helt plötsligt har denna katalog dykt upp ibland programkatalogerna när jag klickar på Start/Alla program.
Jag förstår ju vad Autostart_disabled betyder och kanske också vilken funktion den ska ha, men hur tusan har den kommit hit?
Jag har inte installerat något nytt program vad jag vet.
Antal svar på detta inlägg: 5
Jag glömde att skriva att den är tom
Det har nog funnits en katalog som heter Autostart under Alla program hela tiden. Det är en systemfil där man lägger in program som man vill skall starta när man sätter på datorn. Många program lägger in sig själva där vid installation. Men du verkar ha stängt av den funktionen eftersom det står disabled. Om du går in i Kör och skriver msconfig kommer du att hitta Autostart under en av flikarna där och se vilka program som finns med. Gör inga onödiga ändringar bara.
Den där mappen har säkerligen funnits där hela tiden...jag har också den på alla datorerna.
Bra om man vill autostarta något när man sätter igång datorn, man bara lägger det i den mappen.
Jag har ett litet freewareprogram som heter atomklockan.exe jag la i mappen...nu korrigeras tiden automatiskt varje gång jag startar burken, efter ett atomur någonstans, troligen det i Braunschweig (Stavningen ?)
/Breeze
Annons
Nej nu är ni ute och cyklar.

Autostart och Autostart_diabled är inte samma sak. Autostart_disabled är ju motsatsen till Autostart, alltså något program som egentligen skall autostarta, men som är avaktiverat. Jag har aldrig sett detta förut och har hållt på med datorer de sista 10 åren.
så lite som det står om detta så kan man misstänka att det är
något skräp , finns autostart ikonen med den också?

det jag kan minnas är ett vissuellt tangentbord som skapade
en mapp för att därifrån stänga av/på det.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem