Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Avast

Avast

Jag har Avast (virusskydd) installerad på min dator OS XP Professional.
Men den finns ej i verktygsfältet nere till höger, den har funnits där tidigare och har uppdaterats flera gånger per dag.
Nu är den borta sedan ett tag och jag är tvungen att uppdatera den manuellt.
När jag tittar i kontrollpanelen på säkerhetscenter så står det att den är aktiverad och aktuell.
Mina frågor: Är den i arbete?
Går det att få in den i verktygsfältet igen?
Antal svar på detta inlägg: 5
Högerklicka på start/egenskaper/aktivitetsfältet/Anpassa, och där kan du välja om du vill ha den synlig.
Du kan även kolla i dina program på Avast/egenskaper om det inte finns en ruta där att förbocka för att lägga till ikon i aktivitetsfältet.
Tack så mycket Benny! Jag har provat det du föreslog och det verkade mycket vettigt.
Men problemet kvarstår, så jag tror att jag har något annat fel på min dator.
Jag har provat installera om Avast men det är samma sak ännu med undantag att nu när jag öppnar vissa sidor så kommer Avast script blocker upp.
Kanske skall tilläga att jag har haft Norton 2003 tidigare om det kan vara någon orsak till problemet.
Annons
Knepigt det där du, när du installerat om Avast borde ju rimligen även ikonen komma tillbaka.
Om det beror på Norton vet jag inte men försök rensa bort alla spår av det i start/sök, när du installerade om Avast tog du väl bort allt som har med Avast att göra och sen startade om datorn innan du körde in på nytt igen ?.
Ja det har jag gjort. Det blir nog en formatering snart i allafall så det får bero.
Tack för ditt engagemang

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem