Torsdag 18 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Piratkopia

Piratkopia

Efter en del egna misstag så lämnade jag in datorn till närmaste hjälpcentral. Jag berättade att jag hade 2000 ME som operativsystem, gick endast att köra i felsäkert läge efter mina operativa ingrepp.
När jag sen hämtade datorn upptäckte jag att det var XP prof som var installerat och när jag skulle uppgradera så meddelade Windows att det var en piratkopia i datorn.
Nuläge är alltså att jag får hela tiden popuppfönster som säger att Windows har stött på problem skicka felrapport!

Min fråga gäller alltså! Om jag köper XP prof och installerar detta på datorn, måste jag avinstallera piratkopian först?
Seniorita
Antal svar på detta inlägg: 2
Nej. det ska du inte behöva göra. du kommer att få välja vid installationen om du ska ersätta det befintliga systemet eller uppdatera det du redan har. Vilket du verkar vilja.

Om jag vore du skulle jag tvinga affären att fixa till detta eftersom det är de som gjort det olagliga i detta..
ja frågan är vilket operativ du hade från början om det var windows 2000 eller windows ME eller kanske rent av en piratkopia av windows xp?

Köper du en XP ska du blåsa hela datorn installera över är ett väldigt dåligt val då det inte garanterat fixar ditt problem. Installerar man över en gammal kopia kan det ligga kvar massa skräp som spökar.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem