Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Opera contra firefox

Opera contra firefox

ja har nu testat opera 8,0 på min dator i 3 veckor å jag säger den är snäppet snabbare änn firefox har nu i 1 vecka kört opera 9,0 å den är ännu smidigare å snabbare änn fire fox å de har samma arbets rytm med flikar mm någon mer me samma erfarenhet nu kommer mr taco att skryta om firefox men de bryr ja mig inte om / peter med soliga vårkänslor
Antal svar på detta inlägg: 23
Sidor: 1 2 3 Nästa »

Min käre dalmas.Du tror att det är olika hastigheter på webb-
läsarna.Men det tror inte jag.Det är skit samma.Det hänger på
vilken lina du har,och vilken tid du kör, samt hur många som är ute och surfar samtidigt.
Jag har IE,och kommer att fortsätta med det,för annars blir det
strul någonstans.Jag vet!!
Testat Firefox men den åkte snabbt ur min maskin, är inte så sugen att att testa Opera efter allt strul med internetbanken och andra siter som det medförde.
Fegar med IE +msn toolbar för att få flikar och popupstoppare.
till er båda
egil har även testa internet banken med opera å de funkade utmärkt firefox nja den är bra bättre änn ie men ja tror ie är ett steg efter hela tiden vi får se när windows vista är färdig utvecklat då kanske ie börjar bli något

leiake
ja menade att opera reagerar snabbare än firefox inte snabbheten laddar sidorna snabbare opera 9,0 är nu släpt som beta version så den funkar utmärkt trots att versionen inte är färdigutvecklad
men annvänd ie ni de måste även jag göra ibland
leaike brusa inte upp så fort ha de / peter
Annons
Jo, du har rätt i att IE är ett eller ett par steg efter, men det är ju själva poängen med IE!
Det som är bra hos andra webbläsare hamnar så småningom i IE, efter att ha testats ordentligt först.
Nu är det inte riktigt så, men det borde vara så i den bästa av världar.
Hehe det som är bra hos andra webbläsare hamnar aldrig någonsin i IE.
Microsoft är alldeles för egoistiska för att kunna ta åt sig av det dom inte själva har skapat. Dom är inte direkt samarbetsvilliga om man säger så.
Det finns många saker som är bättre än det som Microsoft skapat utöver firefox.

Kolla bara på teckenkodningen UTF-8. Det är andra saker än Microsofts skräp ISO-8859-1 :P
Desamma måste jag säga om microsofts slöa filsystem NTFS som måste deframenteras en gång i kvarten för att inte bli ännu slöare än vad det redan är. I filsystemet EXT3 så existerar inte ens ord som t.ex. deframentera.
Existerar inte någonstans eftersom det heter defragmentera
Ett stavfel hit och dit. Folk vet vad jag menar ändå.
fajjer

håller med dig till 100%
alla behöver inte annvända ie
vi har ju netscape (ny version ute nu],opera( ny version ute nu)
firefox å alla dessa är ju som bekant utvecklingsbara så de ligger före ie hela tiden
Men de som retar mig mest är staten som vägrar att godkänna andra webbläsare i sina e-tjänster för oss bönder tyvärr må ja säga


egil

tror inte ie kommer att bli bättre trots att de utvecklar windows vista å ie är deras sorge barn tyvärr
se bara på annvändandet av flikar var både opera å firefox före innan de typ vow sånna måste vi även tillföra windows ie å körde de som en beta version nja microsoft är nog ute å seglar när de gäller ie tyvärr
fjälkbonde jag använder bara FF och det funkar på deklarationen och banken och andra tjänster jag varit inne på.
rob
de funkar även för mig men vi har lite andra e-tjänster på jordbruksverket som inte funkar me firefox opera å netscape
å de va de ja menade

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem