Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

AVG vs AVAST

AVG vs AVAST

Tjena alla glada...

Jag skickade ut min Norton ut till Cyber rymdens mörkaste håla. Nu har jag hela 2 olika program att välja emellan. AVG eller AVAST, båda är gratis och verkar vara bra.

Nu till frågan: Vilken skulle du välja? :)
Antal svar på detta inlägg: 20
Sidor: 1 2 Nästa »

Själv kör jag med AVG och har aldrig haft problem med detta, det enda du behöver göra är att köra uppdateringar manuellt på gratis versionen. Det kostar ju bara 2 små klickningar så det e ju inte så farligt sen så löser sig det av sig självt.

Körde Avast ett tag men tyckte AVG var lite bekvämare.

Hej jag kör med avast funkar jätte bra
Ta och testa båda vet ja och bestämm dig sen för vilken du vill köra med, du blir nog inte ledsen för någon av de.

Annons
Håller med "Fullast", testa båda men testa dom inte samtidigt då kommer du att få lite underliga problem.
dom kommer att varna lite hipp som happ!
Dom varnar för varandra!!
Fullast: Jag har AVG på ungarnas dator och den har fungerat klockrent. Inte ett virus så länge.
mrTACO: Jag testade AVAST men gillade verkligen inte gränssnittet. Visst var den effektiv (tror jag iafl) men det verkar som om den drar lite mer resuser än AVG.
Fullast & netspell: Jag skall göra det. AVAST var lite rörigt men den verkade effektiv och snabb men mer resurskrävande. Det får bli en månad AVG och sedan en månad AVAST...
Minglarn! det kan nog stämma menjag har inte märkt så mycket av det. men problemet är tycker jag är när man ska uppdatera , då är det lite krångligttycker jag först får man laddaner sen instalera men annars så funkar det jätte bra.
Måsta man installera updateringen manuellt? Dvs ladda ned updaten och sedan "dubbelklicka" på den?
minglarn
alldeles korrekt men korkat tycker jag men som mr taco skrev avast funkar super

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem