Onsdag 24 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

AVG vs AVAST

AVG vs AVAST

Tjena alla glada...

Jag skickade ut min Norton ut till Cyber rymdens mörkaste håla. Nu har jag hela 2 olika program att välja emellan. AVG eller AVAST, båda är gratis och verkar vara bra.

Nu till frågan: Vilken skulle du välja? :)
Antal svar på detta inlägg: 20
Sidor: «1 2

Jag har AVG 7 Free och mina uppdateringar sker helt automatiskt. Det är bara en inställning i AVG Control Center, markera Update Manager och klicka på knappen Properties. Ställ in på Update immediately
Sen öppnar Du Test Center och går in i Menyn "service" och där hittar du "Schedule Daily Update" där Du fyller i om och när Du vill att AVG själv ska kolla efter uppdateringar.
AVG fungerar helt kanon i min mening....har använt programmet i flera år nu.
/Breeze
Long live Avast!
AVG updaterar allt själv har jag märkt. Däremot så måste man tydligen installera updateringarna till AVAST själv, lite synd. Men jag får testa mig fram, just nu är jag nöjd med AVG, inga problem, den ligger i bg å myser, men jag litar inte på e-mail scannern riktigt. Men vi får se, 1 månad med AVG sedan 1 månad med AVAST.
Annons
En sak är helt klar: AVG fungerar helt ok. konfigurera bara rätt
från början så behöver du inte i fortsättningen bry dej. Det sköter AVG om !!! Jag har i många år använt det och aldrig nåt bekymmer. Se bara till att ha datorns klocka/datum rätt, annars funkar inte uppdateringarna helt utan problem
E-mail scannern har funkat klockrent för mig, den har stoppat lite för mycket i bland tex sånt som folk vill skicka genom msn eller andra sådana program men hellre att den stoppar skiten en att den släpper igenom det, jag har fullt förtroende för mail scannern i allafall.
alandia: Det fungerar smidigt. det ör en himla skillnad från Norton som drog ned systemet i botten med sina resurskrävande operationer. Vad gäller uppdateringar så fungerar det klockrent nu märker jag.
Fullast: Okey. jag är väll van från Norton där man ser att den scannar ingående/utgående mail. Nu ser man bara att dom är scannade i mailet. Men det är väll bara en fråga om avvänjing.
vadåå? minglarn!
avast uppdaterar visst sig själv!
Okey, fick nämligen svar här att den inte gjorde det. Man var tvyngen att fixa det själv...
Har Avast sedan drygt ett år.
Funkar bra, och scannar när skärmsläckaren är på.
Chrille2

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem