Onsdag 24 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Ladda ner eget prog. från Internet

Ladda ner eget prog. från Internet

Hej alla
Jag har skrivit ett VB-program (VB6) som jag via Package & deploy ViZard i visual studo 6 lyckats få till en webserver. Om jag på websidan då länkar till rätt folder och till setup.exe så funkar det inte. Måste man inte på något sätt kopiera ner installationskittet till den egna datorn och där starta serup:en. Om det är så hur får man igång kopieringen.
Antal svar på detta inlägg: 15
Sidor: «1 2

Är det till .CAB-filen jag skall länka. Det är en ZIPPAD fil som vasual studios wizard bygger upp. Vet någon om den innehåller allt som jag behöver
Läs manualen för hur man gör en setup i VS. Den enda som kan veta om allt som behövs följer med i setupen är du eftersom det är du som har skapat den.

Ps. Du borde gå över till VB .Net Ds.
Ps2. All Visual Basic är äcklig Ds.
Rob
Jag vet att de som är intresserade av det här programmet inte är intresserade av att installera .net framework. Dom behöver sin hårddisk till annat.
Jag har försökt göra exakt vad som står i manualen men men.
Ja VB är väl inte bäst. Tacka vet jag hederlig Assembler
Annons
ja kan de inte avvara 100mb av sin disk så får du skriva en manual åt dem istället på var de ska hämta allting som behövs för att köra vb 6 program om du inte inkluderar det i setupfilen, men jag har för mig att inte ens setupfilen går att köra utan runtime filerna. Var ju på 90-talet man höll på med VB 6 så det är glömt eller ja förträngt att jag någonsin pilla på det.

Vad är det programmet skall göra?
Hej igen.
Tack Rob för ditt tips att zippa ihop dom 3 filerna. Då fungerade allt till belåtenhet. Angående .net och gamla VB så tror jag att många som är intresserade av programmet kör Windows 95/98 och jag vet inte hur .net funkar på dom operativen.
Programmet är ett administrationsverktyg för hästägare. Det finns även en länk till runtime-filerna så det ska nog klara sig

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem